یادواره شهید تندگویان در بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 1352944
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱

یادواره شهید تندگویان در بندرعباس برگزار شد

گروه اجتماعی: یادواره شهید محمدجواد تندگویان و تجلیل از خانواده 60 شهید در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، شهید محمد جواد تندگویان، وزیر نفت دولت شهید رجایی بود که در سال 1359 و در هنگام بازدید از خطوط لوله نفت در آبادان اسیر شد و در زمان اسارت به درجه شهادت رسید و پیکر پاک این شهید در سال 1370 به خاک کشور بازگشت.



در این مراسم که روز گذشته 18 دی در شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد، از خانواده 60 شهید حومه شهر بندرعباس و شهدای نفت تجلیل شد.



مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در جمع خانواده‌های شهدا گفت: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و صبر و ایمان خانواده های شهدا هستیم.



هاشم نامور افزود: ایمان، تقوا، روحیه شهادت‌طلبی، وحدت و پیروی از ولایت رمز پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بود.



وی گفت: امروز باید از فرهنگ دفاع و شهادت و تفکر بسیجی بهره گرفت و پیشرفت و جایگاه امروز کشور در تکنولوژی، صنعت، دانش هسته‌ای و پزشکی حاصل استفاده از فرهنگ بسیجی است.



دستگزین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مردم این خطه حافظان آبهای جنوب کشور بودند که از 14 جزیره خلیج فارس و تنگه هرمز دفاع کردند.



وی افزود: هرمزگان شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است که در رویارویی مستقیم با نیروهای متجاوز آمریکا به درجه شهادت رسیده اند.



این مسئول گفت: در روزهایی که هرمزگان جولانگاه منافقین بود مردم ولایت مدار این خطه استوار مقابل آنان ایستادند و در این راه 27 شهید ترور تقدیم انقلاب کردند.



اضاف همی‌شود، در این مراسم گروه سرود آزادگان نیز به اجرای سرودهای دوران اسارت و اجرای تئاتر و به نمایش گذاشتن فداکاری های اسرا در زمان اسارت در اردوگاههای رژیم بعثی پرداختند.

captcha