نیل به اقتصاد سالم در گروی وحدت مذاهب اسلامی است
کد خبر: 1360102
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
مسئول دارالقرآن «سراج» ارومیه:

نیل به اقتصاد سالم در گروی وحدت مذاهب اسلامی است

گروه اجتماعی: نیل به بهترین آرامش، آسایش، حیات و امنیت سالم در گروی وحدت بین مذاهب اسلامی است و در سایه ایجاد وحدت می‌توان به یک اقتصاد سالم دست یافت.


حسن لاهوتی، مسئول دارالقرآن «سراج» ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، با اشاره به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ یعنی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید»، گفت: پس هر کس به حبل الهی چنگ زده و حضرت محمد(ص) را سرلوحه تمامی مسائل زندگانی خود قرار دهد بهترین وحدت میان تمام عالم و مذاهب برقرار می‌شود.



وی تأکید کرد: اگر شخصی وحدت را رعایت نکند پراکنده شده و جهان و به‌ویژه مسلمانان ضربه آن را خواهند دید همانطور که متأسفانه در حال حاضر وهابی‌ها، جهان و به‌ویژه شیعیان را به کشتار می‌دهند.



لاهوتی ابراز کرد: بنابراین نیل به بهترین آرامش، آسایش، حیات و اقتصاد و امنیت سالم در گروی وحدت بین مذاهب اسلامی است برای مثال در کشورهای سوریه، عراق، و عربستان وحدت بین مردم و مذاهب وجود ندارد که نتیجه آن کشتار بی‌رحمانه یکدیگر است پس در سایه ایجاد وحدت می‌توان به یک امنیت سالم دست یافت.



این کارشناس ارشد علوم قرآنی اظهار کرد: هدف غرب از ایجاد تفرقه بین مسلمانان این است که یهود را به عالم تحمیل کرده و آن‌ها را قوم برتر معرفی کنند در حالی که قرآن فرمود هر قومی باید به ریسمان الهی چنگ زند و این در حالی است که غرب می‌خواهد این وحدت را از مسلمانان گرفته و هر طور که خود اراده کند در جهان جولان دهد.

captcha