هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه خراسان‌ جنوبی برپا می‌شود
کد خبر: 1385662
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه خراسان‌ جنوبی برپا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی از برپایی هفت‌سین فاطمی هم‌زمان با تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این هفت‌سین با هدف نشر سبک زندگی حضرت فاطمه(س) اجرا می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی امروز، 20 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امسال توسط هیئت امنا و خادمان امامزادگان، سفره هفت‌سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) شامل سلیمه، سیده‌النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه پهن می‌شود که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می‌شود.



وی با اشاره به اینکه امسال نخستین‌بار سفره «هفت سین فاطمی» با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه از سوی سازمان اوقاف پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این هفت‌سین با هدف نشر سبک زندگی حضرت فاطمه(س) با القاب حضرت زهرا(س) در محل بقاع متبرکه اجرا می‌شود.



مؤمنی‌مقدم با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در 16 بقعه متبرکه استان غرفه‌های عفاف و حجاب برپا می‌شود، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان استان اجرا می‌شود اما غرفه‌های مذکور به‌صورت ویژه به این طرح می‌پردازند.



معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین نرم‌افزار آموزش وقف برای کودکان تولید شده و در امامزادگان به‌عنوان جایزه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: مسابقات مختلف کتابخوانی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری با موضوعات مختلف اعم از حجاب، اقتصاد مقاومتی و مصرف‌گرایی، ازدواج و زندگی مشترک طراحی شده است.



مؤمنی‌مقدم ایجاد آرامش برای مردم، زائران و مسافران نوروزی، استفاده از امکانات بقاع متبرکه و امامزادگان و پیگیری‌ کار فرهنگی را از اهداف مهم اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد.



وی لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه را به‌عنوان مهم‌ترین بخش طرح آرامش بهاری دانست و ادامه داد: برنامه‌های مختلفی قبل از لحظه تحویل سال در این اماکن متبرکه درنظر گرفته شده است.



معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه بیان کرد: سوگواره یاس نبوی در اواخر طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان با مراسم‌های مذهبی اجرایی می‌شود.



مؤمنی‌مقدم هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(س) و معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار، اقامه عزای آن حضرت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف برای حضرت فاطمه(س) دانست.

captcha