مبارزه با طاغوت جلوه‌ای از استکبارستیزی امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 1414178
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

مبارزه با طاغوت جلوه‌ای از استکبارستیزی امام خمینی(ره) بود

گروه اجتماعی: مبارزه با طاغوت و سرنگونی او، مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و دیگر دول استکباری و استثماری جلوه‌ای از استکبارستیزی امام(ره) بود.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: دولت‌های استکباری دنیا را به دو بلوک و دو قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کرده بودند و به دیگران هم القا شده بود که اگر بخواهند پیشرفت داشته باشند باید وابسته به غرب و شرق باشند.

وی اظهار کرد: امام(ره) با سرشت استکبارستیزانه خویش این سد را شکست و به دنیا فهماند که می‌شود مستقل و دور از وابستگی به دنیای استکبار حکومت کرد.

حجت‌الاسلام چمانی ادامه داد: مبارزه با طاغوت و سرنگونی آن و مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و دیگر دولت‌های استکباری و استثماری جلوه‌ای از استکبارستیزی امام راحل بود.

نکات قابل توجه در سیره امام راحل

وی با بیان اینکه از دیگر نکات قابل توجه در سیره امام راحل، وحدت جهان اسلام بود، اضافه کرد: انسجام اسلامی و بیداری امت اسلام در سراسر دنیا به‌ویژه در منطقه خاورمیانه به‌دست توانای امام(ره) صورت گرفت.

حجت‌الاسلام چمانی بیان کرد: مکتب و آرمان امام(ره) ریشه در قرآن داشت؛ لذا دنیا را تحت تأثیر قرار داد و جهان را به ‌حرکت واداشت و مسلمانان را بیدار کرد.

علل محبوبیت امام(ره) در جهان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به علل محبوبیت امام راحل در جهان، اظهار کرد: اعمال و برنامه‌های ایشان کمتر از برنامه اولیاءالله نبود؛ لذا آن حضرت راه و روش انبیا را در پیش گرفت و و توانست راه روشن و صراط مستقیم را به دیگران معرفی کند.

حجت‌الاسلام چمانی مطرح کرد: امام(ره) در دل ظلمت‌کده جهل و گمراهی و انحراف، معبری به‌سمت نور و دستیابی به کمال و سعادت را برای ملت‌ها گشود تا در پرتو آن به رشد و هدایت برسند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم در کارنامه انبیا‌ الهی چند وظیفه مورد توجه است که امام(ره) نیز به شایستگی به آن‌ها عمل کرد، یادآور شد: این وظایف شامل مبارزه با طاغوت و ابرقدرت‌ها، عبادت و بندگی خدا، تزکیه و پاکسازی روح و جامعه از آلودگی‌ها، تعلیم، خارج‌کردن مردم از تاریکی‌ها و حرکت‌دادن آن‌ها به سمت نورو معرفت و گسترش اخلاق در جامعه بود.

captcha