چگونه می توان رسول خدا(ص) را در ماه پیامبر یاری کرد/ حاجت‌هایتان را بشمارید
کد خبر: 1414982
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱

چگونه می توان رسول خدا(ص) را در ماه پیامبر یاری کرد/ حاجت‌هایتان را بشمارید

گروه جامعه: شعبان ماه رسول خدا(ص) است. ۳۰ روزی که با یک عمل نه چندان مشکل می توان حضرتش را در آن یاری کرد.

رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا کند: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما. آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.
از حضرت صادق (ع) و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى. سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.
امام صادق (ع ) فرمود: «کسى که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت مى شود و کسى که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزى (به چشم رحمت) به او مى نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه مى دهد؛ کسى که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار مى کند».
حاجت‌هایتان را بشمارید!
همچنین روایت شده که در هر روز پنجشنبه ماه شعبان آسمان‌ها را زینت مى‌کنند. پس ملائکه عرض مى‌کنند خداوندا بیامرز روزه‌داران این روز را و دعاى ایشان را مستجاب گردان و در روایت نبوى آمده است که هر که روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه بگیرد حقّ‌تعالى بیست حاجت از حوائج دنیا و بیست حاجت از حاجت‌هاى آخرت او را برآورد.
اگر اهل سیر هستید، پایانش رضوان الهی است
باطن این ماه از شئون نبی اکرم (صلی الله علیه و آ له) و شفاعت ایشان است. خداوند این ماه را محفوف به رحمت و رضوان خودش قرار داده و اگر انسان اهل سیر در این ماه شد پایانش رضوان الهی است.
ماهی که یکی از مهم ترین ادعیه آن از جمله بهترین توصیف ها در خصوص ویژگی های حضرت رسول(ص) است. دعائی که می توان با دقت در معنای آن به بخشی از ابعاد وجودی حضرت رسول(ص) پی برد، آنجا که می فرماید:
خدایا! بر محمّد و خاندان محمد درود فرست، درخت نبوت و جایگاه رسالت، محل آمد و شد فرشتگان، معدن دانش و خانواده وحى، خدایا! بر محمد و خاندان محمد درود فرست، کشتى روان‏ در اقیانوس هاى عمیق، هرکه به آن توسل جوید ایمنى یابد و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش افتاده از آنها از دین خارج است و عقب مانده‏ از آنان نابود است، همراه آنان ملحق به حق است.
خدایا! بر محمد و خاندان محمد درود فرست، پناهگاه‏ محکم، فریادرس بیچارگان درمانده، پناه گریختگان و دستاویز استوار براى چنگ‏اندازان. خدایا! بر محمد و خاندان محمد درود فرست، درودى که براى آنان موجب خشنودى و براى ما مایه اداکردن و بجا آوردن حق‏ محمد و خاندان محمد باشد به حول و نیرویت اى پروردگار جهانیان.
پاکانی که پیروى و ولایتشان بر همگان فرض است
خدایا! بر محمد و خاندان محمد درود فرست آن پاکان‏ و نیکان و خوبان که حقوقشان را بر همه واجب کردى و پیروى و ولایتشان را بر همگان فرض نمودى. خدایا! بر محمد و خاندان محمد درود فرست و دلم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانى از خود رسوایم مساز و همیارى با آنکه رزقت را بر او تنگ گرفتى به مدد آنچه از فضلت بر من وسعت دادى و از عدلت‏ بر من گستردى و مرا در سایه رحمتت زنده داشتى روزى من فرما.
تنها براى فروتنى در برابرت
این است ماه پیامبرت، آن سرور فرستادگان، شعبانى که آن را به رحمت و رضوانت پوشاندى، ماهى که رسول خدا(درود خدا بر او و خاندانش باد) در روزه‌‏دارى و عبادت در شب ها و روزهایش، تا هنگام مرگ، با تمام توان کوشش‏ مى‏‌کرد، تنها براى فروتنى در برابرت و گرامى داشت ماه شعبان.
خدایا! ما را در این ماه به پیروى از روشش و رسیدن‏ به شفاعتش یارى فرما. خدایا! او را بر من شفیعى با شفاعت پذیرفته و راهى روشن به سویت قرار ده و ما را پیرو او گردان تا آنگاه که تو را در قیامت دیدار کنم درحالى‏که از من خشنو باشى و از گناهانم چشم‏پوشى و رحمت و رضوانت‏ را بر من واجب کرده و مرا در بهشت و جایگاه خوبان درآورده باشى.(صلوات هر روز ماه شعبان ـ از امام سجاد علیه‌السلام)

و هر صلوات ده برابر صلوات در سایر ماه ها ثواب دارد.
منبع:
مفاتیح الجنان

captcha