رزق حلال؛ مؤلفه قرآنی در رسیدن خانواده به سعادت و رستگاری
کد خبر: 1435617
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

رزق حلال؛ مؤلفه قرآنی در رسیدن خانواده به سعادت و رستگاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفت: تلاش برای کسب رزق و روزی حلال از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد تأکید در کتاب الهی است که زمینه‌ساز رسیدن خانواده به سعادت و رستگاری می‌شود.

حسن لاهوتی، عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: تلاش برای کسب رزق و روزی حلال از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد تأکید در کتاب الهی است که زمینه‌ساز رسیدن خانواده به سعادت و رستگاری می‌شود.

لاهوتی با اشاره به استنادهای قرآنی در تأثیر رزق و روزی حلال بر سعادت خانواده، به آیه 24  سوره مبارکه «عبس» اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید:« فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ؛  یعنی اینکه انسان باید به خوراک خود بنگرد» و در این راستا برای انسان دو غذا که یک غذای جسمی که همان غذاهای معمولی و  یک غذای روحی وجود دارد.

این مدرس علوم قرآنی با بیان اینکه انس با مفاهیم و مضامین آیات الهی در واقع غذای روحی انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: به همان اندازه که جسم انسان برای حرکت در مسیر رسیدن به اهداف خود به تغذیه نیاز دارد روح انسان نیز باید تغذیه شود و چه بهتر و زیبنده‌تر است که این مهم از طریق دوستی انسان با قرآن حاصل شود.

وی همچنین به اهمیت آموزش احکام و دستورات دینی توسط والدین به فرزندان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه الگوی اصلی فرزندان در امور دینی در گام اول خود والدین هستند که باید عامل به دستورات باشند، گفت: خانواده‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که بنا بر روایات اسلامی، نخستین چیزی که در روز قیامت از انسان سؤال می‌شود نماز است از همین رو باید در آموزش آن به فرزندان اهتمام جدی داشته باشند.

لاهوتی اظهار کرد: قرآن دستورالعملی برای تمامی مردم دنیا و نه تنها برای مؤمنان است پس اگر به آن توجه کرده و تمسک جوییم، زندگی انسان نورانی و سعادتمند می‌شود.

عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور معتقد است شاخصه مهم خانواده قرآنی این است که در آن والدین و فرزندان مقید و پایبند به دستورات دینی و احکام اسلامی باشند و مسیر زندگی را براساس مسیری که خداوند در کلام الهی ترسیم کرده طی کنند، چرا‌که تنها ضمانت سعادت خانواده تمسک به قرآن است.

captcha