ایکنای چهارمحال و بختیاری، رسانه برتر در طرح تقویت مبانی اعتقادی شد
کد خبر: 1447031
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

ایکنای چهارمحال و بختیاری، رسانه برتر در طرح تقویت مبانی اعتقادی شد

گروه اجتماعی: در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران، عوامل و فعالان برگزار کننده بیستمین و بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» در چهارمحال و بختیاری خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه برتر معرفی و موفق به دریافت دو لوح تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، امروز، 15 شهریور در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران، عوامل و فعالان برگزارکننده بیستمین و بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» در چهارمحال و بختیاری از خبرگزاری ایکنا در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان خبرگزاری برتر و سیدرضا حسینی، خبرنگار ایکنا نیز به عنوان خبرنگار برتر در طرح تقویت مبانی اعتقادی تجلیل شد.

حجت‎الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این مراسم، طرح تقویت مبانی اعتقادی را اقدامی مؤثر در راستای تبیین گسترده سبک زندگی اسلامی، تلاش برای سمت و سو بخشیدن به حرکت جامعه در مسیر سبک دینی زندگی و همچنین لبیک به فرمان ولی امر مسلمین در این زمینه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی یک طرح شناسنامه دار با سابقه‌ای درخشان است، گفت: این طرح یک حرکت فرهنگی خالصانه، صادقانه و عالمانه در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.

حجت‌الاسلام اروجی سابقه 21 ساله طرح تقویت مبانی اعتقادی و چاپ 26 جلد کتاب پر محتوا و غنی را سند محکم و مستدل برای اثبات صادقانه، خالصنه و با برنامه بودن این حرکت فرهنگی بزرگ و اثربخش در استان و کشور دانست.

طرح تقویت مبانی اعتقادی؛ اقدامی در مقابله با تهاجم فرهنگی
به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، با توجه به خلأهای موجود در جامعه امروز ضرورت اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی در مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه محسوس و ضروری است.

وی با اشاره به نیاز قشر جوان به تبیین مبانی اعتقادی و همچنین شبهه‌زدایی دینی، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و پرسش و پاسخ با دانشجویان و اساتید نقش مؤثری در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در استان رقم زد و این مهم به شکل مطلوب در این دوره محقق شد.

حجت‌الاسلام اروجی خواستار راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این طرح در استان شد و گفت: این طرح از نظر تامین محتوا و حضور اساتید برجسته دینی هیچ گونه خلا و کاستی ندارد اما از نظر استمرار و پیوستگی موضوعات با غفلت و کم توجهی مواجه است که تنها راه حل این مشکل راه‌اندازی دبیرخانه دائم این طرح و پیگیری استمرار مداوم آن است.

نبود دبیرخانه حلقه مفقوده طرح تقویت مبانی
وی عدم وجود دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و به تبع آن به فراموشی سپرده شدن برنامه پس از خاتمه یافتن دوره یک ماه و موکول شدن آن به یک سال بعد را حلقه مفقوده این برنامه دانست.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه طرح تقویت مبانی اعتقادی استعداد تبدیل شدن به یک طرح جهانی را نیز دارد گفت: تحقق این مهم به عزم، اراده، خلاقیت، نوآوری و توانایی دست اندرکاران این طرح بستگی دارد؛ چرا که ما از نظر محتوا و استاد هیچ‌گونه کمبودی نداریم بنابراین باید بکوشیم کیفیت کار را بالا ببریم تا به یک طرحی فراملی تبدیل شود.

captcha