سوگواران حسینی ولایت‌محوری را در جامعه تقویت کنند
کد خبر: 1465530
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
امام جمعه آباده:

سوگواران حسینی ولایت‌محوری را در جامعه تقویت کنند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام موسوی خراسانی بر لزوم توجه به مسئله امامت و ولایت در حادثه عاشورا تأکید کرد و گفت: سوگواران حسینی باید ولایت‌محوری را در جامعه تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام موسوی خراسانی، امام جمعه آباده امروز، 7 آبان در جلسه معرفتی سوگواره بصیرت عاشورایی در شیراز با اشاره به اهمیت مسئله ولایت و رهبری گفت: هنگامی که نقل‌های واقعه عاشورا را بررسی می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) را به عنوان برادر خطاب نمی‌کند و فقط از لفظ سیدی و مولانا استفاده می‌کند، برای اینکه این تصور نشود که حضرت عباس(ع) به خاطر برادرشان به میدان جهاد آمده است بلکه این بزرگوار آمده است تا از امام خود حمایت کند و پیرو امام معصوم(ع) و ولایت او است.
وی افزود: اکنون که شیعیان برای آن حضرت و اصحابش روضه‌خوانی و عزاداری می‌کنند باید به مسئله امام و ولایت توجه داشته باشند و ولایت‌محوری و امامت را در جامعه تقویت کنند.
حجت‌الاسلام موسوی خراسانی در ادامه با تأکید شناخت و بصیرت در جامعه اسلامی گفت: در زمان امام حسن و امام حسین(علیهم السلام)، مردم معاویه را نمی‌شناختند، او جرثومه گناه بود که چهل سال در شامات حکومت کرد و فرد بسیار زیرکی بود.
امام جمعه آباده، گروه‌های تروریستی چون داعش را ادامه‌دهنده و از نسل امویان دانست و افزود: امام حسین(ع) قیام کرد تا ماهیت این افراد را آشکار کند و آنان را به امت اسلامی بشناساند.

captcha