بقاع متبركه استان مركزی؛ ميزبان گردشگران نوروزی
کد خبر: 2094965
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹

بقاع متبركه استان مركزی؛ ميزبان گردشگران نوروزی

گروه فرهنگ و هنر: مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: بقاع متبركه استان ميزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، «محمدحسين فرمهينی‌فراهانی»، مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان مركزی، 22 اسفندماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرنگاران، ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن نوروز، گفت: قرآن كريم نمادی از ايمان و اعتقادات ملت ايران است، كه در سفره هفت سين ايرانيان جايگاه ويژه‌ای دارد.
وی با بيان اين‌كه هر يك از اجزاء سفره هفت سين نمادی از باور مسلمانان ايرانی است، ادامه داد: تمثال حضرت علی(ع) نيز كه نماد مردانگی، شهامت و شجاعت و الگوی بی‌نظير ملت ايران است، از ديگر اجزای اين سفره است.
فراهانی با اشاره به اين‌كه همزمان با نوروز 90سفره‌های هفت سين زينت بخش خانه‌ها می‌شود، افزود: در بقاع متبركه، مساجد، ورودی شهرها و ميادين استان مركزی نيز با بيش از 250 سفره هفت سين آراسته خواهد شد.
وی در ادامه به برگزاری جشن‌های نوروز در يونسكو به عنوان آغاز سال جديد ايرانيان اشاره كرد و گفت: 21 مارس مصادف با اول فروردين 1390 اين جشن برگزار خواهد شد.
فراهانی با بيان اين‌كه استان مركزی استان مفاخر است، اظهار كرد: علاوه بر مفاخر، علما و دانشمندان، اين استان دارای اماكن جذاب برای بازديدكنندگان است.
اين مقام مسئول از صنعت گردشگری به عنوان سومين صنعت در جهان ياد كرد و افزود: در استان مركزی صنايع دستی، بقاع متبركه و موزه‌های بسياری همچون مسجد جامع ساوه، بيت قديمی بنيانگذار انقلاب اسلامی ايران، غارچال نخجير و بنای خورهه از جمله بناهای ديدنی اين استان است.
فراهانی در بخش ديگری از سخنانش به تشكيل ستاد تسهيلات سفرهای نوروزی اشاره كرد و گفت: اين ستاد با همكاری استانداری، فرمانداری‌ها، هلال‌احمر، نيروی انتظامی، راه و ترابری و آموزش و پرورش تشكيل شده است.
وی ادامه داد: تهيه بروشورهای راهنمای استان، تخفيف 50 درصدی، هتل‌ها، مهمانپذيرها كه بيش از 300 نفر در روز ومحل اسكان در مدارس كه در روز بيش از 500 نفر در روز را اسكان می‌دهند.
اين مقام مسئول در ادامه به برپايی 50 كيوسك اطلاع رسانی در استان اشاره كرد و گفت: از اين تعداد 20 كيوسك مربوط به اداره كل ميراث فرهنگی استان مركزی است، كه بيش از 700 بروشور اطلاعات استان را در اختيار مسافران می‌گذارند.
فراهانی فعاليت 13 موزه در استان، 8 نمايشگاه صنايع دستی، برگزاری جشن عيدانه در سراسر استان به همراه مراسم ويژه در هر شهرستان و مسابقه برای انتخاب بهترين سفره هفت سين را از جمله برنامه‌های ويژه اين اداره كل در ايام نوروز عنوان كرد.
وی هم‌چنين به استقبال نمادين از مسافران نوروزی در ورودی شهر اراك اشاره كرد و افزود: در روز اول فروردين با مراسم استقبال از مسافران به استقبال نوروز 90 خواهيم رفت.
فراهانی اظهار كرد: نصب بنرها و بيلبردهای با پيام تبليغاتی از روايات و احاديث با موضوعات نظم و انضباط، عدالت، پاكی و پاكدامنی و نوروز از ديگر برنامه‌های اجرای در نوروز سال 90 است.
مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان مركزی در پايان تصريح كرد: عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا و تجديد ميثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب از ديگر برنامه‌های استقبال در روز اول فروردين و آغاز سال جديد است.
captcha