طرح «آرامش بهاری» در 12 امامزاده و بقعه متبركه قم در حال اجرا است
کد خبر: 2295093
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

طرح «آرامش بهاری» در 12 امامزاده و بقعه متبركه قم در حال اجرا است

استاندار قم در بازديد از نمايشگاه‌های فرهنگی تحت عنوان طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان خضر نبی و موسی مبرقع(ع) قم گفت: طرح «آرامش بهاری» در سطح 12 امامزاده و بقعه متبركه قم در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمين موسی‌پور، استاندار قم از نمايشگاه‌های فرهنگی تحت عنوان طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان خضر نبی و موسی مبرقع(ع) بازديد كرد.
حجت‌الاسلام موسی‌پور با بيان اينكه اين طرح در سطح 12 امامزاده و بقاع متبركه كه دارای بيشترين زائر است، اجرا شده است، بر لزوم اهتمام جدی دستگاه‌های مسؤل در زمينه ارائه فعاليت‌های فرهنگی برای مسافران نوروزی و نيز تجهيز مدارس و مراكز اسكان زوار به كتاب‌های دينی و ديگر امكانات فرهنگی ضروری تأكيد كرد.
حجت‌الاسلام موسی‌پور همچنين با حضور در ستاد اسكان فرهنگيان ناحيه دو و دبيرستان دخترانه معلم، ضمن بررسی نحوه سرويس‌دهی و امكانات خدماتی، رفاهی اين مراكز و گفت‌وگو با تعدادی از مسافران حاضر در محل، دستورات لازم برای تسهيل هرچه بيشتر اسكان و اقامت مسافران نوروزی را صادر كرد.
وی روند خدمات‌رسانی، اسكان و پذيرايی از زوار و مسافران نوروزی به ويژه اسكان فرهنگيان در قم را مطلوب ارزيابی و از تلاش‌ها و زحمات مجموعه دستگاه‌های خدماتی و آموزش و پرورش استان تقدير و تشكر كرد.
حجت‌الاسلام موسی‌پور با اشاره به برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته برای اسكان مناسب زوار و گردشگران ورودی به قم افزود: برای اين مهم، از تمامی ظرفيت‌های موجود و فضاها و اماكن اختصاصی و عمومی دارای قابليت اسكان استفاده شده است.
استاندار قم با تأكيد بر لزوم توجه جدی به توسعه كمی و كيفی اسكان در مدارس استان، از اختصاص 380 مدرسه برای اسكان فرهنگيان در ايام نوروز امسال خبر داد و گفت: از ابتدای تعطيلات تاكنون بيش از يك ميليون و صد هزار مسافر در قم اقامت داشته‌اند كه سهم قابل توجهی از اين آمار مربوط به مدارس ياد شده است.
وی افزود: استان قم به دليل برخورداری از جاذبه‌های معنوی، فرهنگی و زيارتی از جمله حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران و نيز نقاط و مراكز تاريخی و ديدنی متعدد، در ايام و مناسبت‌های ويژه نظير تعطيلات نوروز، پذيرای خيل عظيمی از زوار و مسافران بوده و مراكز اقامتی موجود استان به هيچ عنوان پاسخگوی اين حجم تقاضا نيست.
captcha