ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رايگان به 34 هزار زائر پياده مشهد
کد خبر: 2483717
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رايگان به 34 هزار زائر پياده مشهد

گروه سلامت: رئيس هيئت مديره نظام پرستاری مشهد با اشاره به اجرای طرح خدمت رسانی به زائران پياده مشهد مقدس در سال جاری، گفت: 34 هزار زائر پياده طی 5 روز در ايام سوگواری امام رضا(ع) از خدمات رايگان درمانی پرستاران بهره‌مند شدند.

احمد نجاتيان، رئيس هيئت مديره نظام پرستاری مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به سفرهای زائران در ايام و روزهای پايانی ماه صفر به مشهد مقدس كه اكثر آنها با پای پياده طی مسير می‌كنند، گفت: با اجرای طرح خدمت رسانی به زائران، هر سال پرستاران به همه زائران به ويژه زائرانی كه با پای پياده برای زيارت امام رضا(ع) از شهر خود به مشهد مقدس سفر می‌كنند، خدمات رايگان ارائه می‌دهند و در سال جاری نيز به 34 هزار زائر پياده طی 5 روز در ايام سوگواری ثامن الحجج خدمات رسانی شد.
وی با اشاره به پذيرش زائران برای اسكان در مدارس و سالن‌های ورزشی، گفت: ستاد اسكان استانداری بر اساس ميزان گنجايش، زائران را كه از استان‌های مختلف به مشهد مقدس سفر كرده‌ بودند، پذيرش كرد و بازاريان و اصناف نيز مواد غذايی و آشاميدنی آنها را تأمين كردند و مايحتاج آنها را در اختيار آنها قرار دادند.
نجاتيان با اشاره به امدادرسانی به زائران در دانشگاه علوم پزشكی مشهد، گفت: همزمان با ايام سوگواری و رحلت امام رضا(ع) بيمارستان‌ها برای امدادرسانی به زائران در حالت آماده باش بودند تا در صورت نياز خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به زائران ارائه كنند و در موارد حاد و بحرانی تخت خالی به بيماران تخصيص يابد.
وی با اشاره به ارائه خدمات مناسب به زائران و رضايت آنها عليرغم كمبود برخی امكانات، گفت: در روزهای 19 و 20 دی ماه در خارج از شهر و در روزهای 21، 22 و 23دی‌ماه در داخل شهر امدادرسانی به زائران انجام شد و پايگاه‌های درون شهری نيز در 2 شيفت 12 تا 15 و 18 تا 21 به زائران امدادرسانی می‌كردند.
نجاتيان گفت: 63 پايگاه در كل شهر مشهد مستقر بود كه 320 نفر نيروی انسانی پرستار اين پايگاه‌ها را هماهنگ می‌كردند.
نجاتيان با اشاره به اينكه سال گذشته حدود 300 پرستار به صورت افتخاری به زائران پياده خدمات ارائه دادند، افزود: سال جاری نيز همچون سال‌های گذشته، پرستاران افتخاری در پايگاه‌هايی كه برای خدمات درسانی به زائران در نظر گرفته شده بود حاضر شدند كه البته بسياری از آنها برای حضور در اين پايگاه‌ها از مراكز درمانی خود مرخصی گرفته بودند و داوطلبانه به بيماران نيازمند و زائران خسته خدمت كردند.
captcha