اربعین فرصتی برای تجلی ایمان شیعه است
کد خبر: 2617795
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
حجت‌الاسلام نکونام:

اربعین فرصتی برای تجلی ایمان شیعه است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اربعین را روز تجلی ایمان شیعه در جهان دانست و گفت: اربعین فرصتی دیگر برای تجلی ایمان و عظمت و اقتدار شیعه با تمام ظرفیتش در سراسر دنیا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد 21 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه، در مسیر سازندگی حرکت کردن و رسیدن به کمال و رستکاری را در سایه برطرف کردن عیوب و نواقص اخلاقی، رفتاری و فکری برشمرد.

وی عیب‌زدایی را هنر بزرگ انسان مومن و اهل تقوا دانست و گفت: انسان در وجود خودش با عیوب فراوانی مواجه است که برطرف کردن آنها او را در مسیر سازندگی و رستگاری قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام نکونام به مرقومه رهبر انقلاب به همایش ملّی«ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» اشاره و از برگزاری سمینارهای پی در پی و بی‌محتوا در خصوص مسائل مختلف به عنوان یک عیب بزرگ در کشور یاد کرد.

وی با بیان اینکه عیب‌زدایی  و مبارزه با فساد باید از ادارات و دستگاه‌های دولتی آغاز شود تصریح کرد: باید عیوب اخلاقی، فکری و عملی به واسطه نظارت و ترویج مکارم اخلاقی از دستگاه‌های اداری ریشه کن شود تا دستگاه‌های دولتی ما به تراز نظام اسلامی برسند.

نبود عزم راسخ برای فساد زدایی در جامعه

حجت‌الاسلام نکونام با انتقاد ار نبود عزم راسخ برای فساد زدایی در جامعه، بر لزوم برنامه‎ریزی قاطع برای مبارزه با مفاسد برای ملموس شدن سلامت به معنای واقعی در ادارات و امور اقتصادی و بانکی برای مردم، تاکید کرد.

وی فسادزدایی از جامعه را مطالبه به حق مردم و دلسوزان نظام دانست و افزود: در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که مردم نام اسلام را بشنوند و عمل اسلامی در آن مشاهده نکنند، بنابراین مسئولان با یک اراده جدی به سمت سالم سازی فضای اداری و امور اقتصادی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، این روز را تجلی ایمان شیعه در جهان دانست و گفت: اربعین فرصتی دیگر برای تجلی ایمان و عظمت و اقتدار شیعه با تمام ظرفیتش در سراسر دنیا است.

وی بالندگی، ایمان، ولایت مداری، پیروی از حجت‌های الهی و خطرات و سختی‌ها را در راه اسلام به جان خریدن را از ویژگی بارز شیعیان دانست.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اجتماع میلیونی زائران در کربلای معلا همزمان با اربعین حسینی، اظهارکرد: شیعه در راه احیای فرهنگ و نهضت حسینی از هیچ قدرت و تهدیدی باک ندارد و با همین روحیه  همایش بزرگ حسینی را در کربلا شکل می‌دهد تا به جهانیان ثابت کند که شیعه با حسین(ع) است و هیچ گاه از او جدا نمی‌شود.

وی در ادرامه 25 آذر روز پژوهش را یادآور شد و گفت: تحقیق و حرکت به سمت فناوری از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است چرا که استقلال علمی و زیر سلطه دشمنان نماندن در سایه چنین روحیه و تلاشی محقق خواهد شد.

شهید تندگویان؛ الگویی برای تمام مسئولان و دلتمردان

حجت‌الاسلام نکونام به شهادت شهید تندگویان در 25 آذر اشاره و افزود: شهید تندگویان با جهادگری، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان به الگویی بی‌بدیل برای تمام مسئولان و دلتمردان تبدیل شد.

وی با اشاره به 26 آذر روز حمل و نقل، تصریح کرد: رانندگان زحمات و تلاش‌های فراوان اما ارزشمند و پرثمری را در راستای تسهیل و برطرف کردن نیازهای مردمی متحمل می‌شوند.

حجت‌الاسلام نکونام تبعض نژادی و جنایت وحشایه آمریکا را یادآور شد و گفت: آمریکا و اسرائیل مدعیان به معنای واقعی کلمه دروغین حقوق بشر هستند که با جنایت آفرینی‌های خود حقوق بشر را زیر پا له کرده‌اند.
 

captcha