جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» چاپ و منتشر شد
کد خبر: 3372086
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
شاگرد علامه کمالی دزفولی اعلام کرد:

جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» چاپ و منتشر شد

گروه اندیشه: جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» اثر علامه سیدعلی کمالی دزفولی توسط دفتر نشر معارف چاپ و منتشر شد.

مجتبی مجاهدیان، شاگرد علامه سیدعلی کمالی دزفولی و محقق و مصحح «تفسیر قرآن برای همه» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر چاپ جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» تألیف مرحوم سیدعلی کمالی دزفولی گفت: جلد اول این تفسیر در هزار نسخه توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسید.

وی اظهار کرد: جلد اول این تفسیر در 544 صفحه و شامل دو مقدمه و متن تفسیر سوره حمد و سوره بقره است. مقدمه نخست آن توسط محقق اثر نوشته شده و مقدمه دوم آن مقدمه مفصلی است که اثر مفسر؛ علامه کمالی دزفولی است. این مقدمه از شاهکارهای مقدمه‌نویسی بر دوره‌های تفسیری است؛ با توجه به اینکه تمام علوم موردنیاز تفسیر از واژه تفسیر تا عناوینی همچون قرائات، ناسخ و منسوخ، ظهر و بطن، اسرائیلیات و محکم و متشابه و ... در این مقدمه قرار دارد.

شاگرد علامه سیدعلی کمالی دزفولی توضیح داد: در «تفسیر قرآن برای همه» ابتدا آیات و سپس ترجمه بسیار دقیقی آن آیات مطرح می​شود. پس از آن مفردات، روایات تفسیری و پس آن تفسیر آیات بیان می‌شود. در آخر هر سوره نیز بخش «تدبرات» قرار دارد که برداشت‌هایی از آن سوره را فهرست می‌کند.

مجاهدیان در پایان سخنان خود در این زمینه گفت: متن جلد اول «تفسیر قرآن برای همه» شامل تفسیر سوره حمد تا پایان سوره مبارکه بقره است.

همچنین، این کتاب تفسیر به همراه زیست‌نامه قرآن‌پژوهی مفسر به تحقیق و تصحیح سید مجتبی مجاهدیان(تقوی) و سید مهدی میرمسیب به چاپ رسیده است.

یادآور می‌شود، سیدعلى کمالى دزفولى‏ از قرآن‌‌شناسان معاصر خوزستانی است که ششم آذرماه سال 1290 در دزفول متولد شد و در اسفند 1383 وفات یافت. ‏آثار پربار و غنی برجای مانده از این علامه بزرگوار در عرصه‌های قرآن‌پژوهی و دیگر علوم اسلامی و ادبی نشانگر جایگاه والای علمی و معنوی او است.

captcha