ایده‌پردازی بر حمایت‌های مالی در حوزه محصولات قرآنی ارجحیت دارد/ اعلام آمار فروش «شاهزاده روم»
کد خبر: 3469129
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
توصیه‌های تهیه‌کننده انیمیشن «شاهزاده روم»؛

ایده‌پردازی بر حمایت‌های مالی در حوزه محصولات قرآنی ارجحیت دارد/ اعلام آمار فروش «شاهزاده روم»

گروه جامعه: تهیه‌کننده انیمیشن «شاهزاده روم» در جلسه ایده‌پردازی «طلوع برکت» تجربیات خود در خصوص تحقق یک ایده قرآنی را با حاضران در جلسه به اشتراک گذاشت و ضمن اشاره به عدم کمک نهادهای مختلف برای تولید این کار مذهبی، عنوان کرد: نهادها معمولاً خواهان تشکیل گروه‌های اختصاصی برای خود هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن موفق و پرفروش «شاهزاده روم» امروز، چهارشنبه 30 دی‌ماه، میهمان جلسه ایده‌پردازی و طرح‌ریزی کسب و کار صنایع فرهنگی و قرآنی و هنر اسلامی ایرانی «طلوع برکت» در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بود.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای ایجاد و فعالیت مؤسسه خود به عنوان یک مؤسسه خصوصی با آن مواجه بود، عنوان کرد: تشکیل گروه و آغاز کار ما از سال 87 بود و با توجه به اینکه معتقد بودیم بهترین بستر برای تولید محتوای تأثیرگذار بر کودکان، انیمیشن است کار در این حوزه را آغاز کردیم.

جعفری از مشکلات تأمین بودجه برای تهیه انیمیشن شاهزاده روم سخن گفت و عنوان کرد: اگر چه افرادی بودند که می‌خواستند بلاعوض کمک کنند اما ما در مرحله تولید این کمک‌ها را قبول نکردیم؛ چرا که دریافت کمک بلاعوض در زمان تولید موجب رخوت و طولانی شدن کار می‌شود اما پس از پایان تولید برای پرداخت قرض‌ها این کمک‌ها را دریافت کردیم.

وی از عدم کمک نهادهای مختلف برای تولید این کار مذهبی نیز سخن گفت و عنوان کرد: نهادها معمولاً خواهان تشکیل گروه‌های اختصاصی برای خود هستند.

تهیه‌کننده انیمیشن «شاهزاده روم» میزان فروش این انیمیشن تا امروز در ایران را سه میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم سومین فیلم پرفروش سال 94 ایران بوده است و همچنین در رقابت با آثار روز دنیا در لبنان جزو شش فیلم پرفروش این کشور است.

وی از اکران انیمیشن شاهزاده روم به صورت محدود در چهار سینمای انگلستان، همچنین به مدت یک هفته در آلمان خبر داد و گفت: قرار است این انیمیشن در استرالیا نیز اکران شود اما برای اکران آن در کشور عراق مشکلاتی پیش آمد.

جعفری در پاسخ به این سؤال حاضران در جلسه که چگونه می‌توان کسب و کاری موفق مانند کار شما انجام داد، گفت: نباید منتظر باشید که پولی قابل توجه در اختیار داشته و گروهی آماده حضور داشته باشند و سپس شما برای این افراد ایده‌ای ارائه و موفق شوید؛ ما کارمان را با استخدام یک نفر آغاز کردیم و در ابتدای همه کارها را خود انجام می‌دادیم؛ بارها نیز در طرح‌ها با شکست مواجه شدیم اما ادامه دادیم.

وی در پایان به مسئولان مرکز رشد قرآنی توصیه کرد که در کنار تیم‌های ایده‌پرداز باشند نه اینکه با تزریق پول بخواهند از آنها حمایت کنند.

در پایان این مراسم جعفری از سوی مهدی بیاتی، معاون اجرایی مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی مورد تجلیل قرار گرفت.

captcha