ارائه گزارش‌های صوری در حوزه فرهنگی مخرب است
کد خبر: 3482186
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

ارائه گزارش‌های صوری در حوزه فرهنگی مخرب است

گروه فعالیتهای قرآنی: قائم مقام ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ارائه گزارش‌های صوری در حوزه فرهنگی مخرب است و باید از این عمل پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد روز گذشته، 18 بهمن در جمع اعضای کانون‌های مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: ارائه گزارش‌های صوری در مساجد و امور فرهنگی از سوی کانون، پایگاه بسیج و هیأت امنا کاری از پیش نخواهد برد.
وی با تأکید بر اینکه باید کیفیت کار را ارتقاء دهیم، افزود: باید در این حوزه به سوی فلاح فرهنگی و رسیدن به حیات طیبه گام برداریم.
یعقوبی با بیان اینکه باید برای پیشرفت امور براساس ضابطه نه رابطه عمل کنیم، افزود: در حوزه مساجد باید با شناخت جایگاه‌ها وارد میدان عمل شد و اگر کسی فاقد توانایی لازم است از او در اجرای امور استفاده نشود.
وی با بیان این‌که برای پویایی کانون های مساجد همه با هم کار کنند نه این که همه با من کار کنند، گفت: هنگامی که منیت‌ها در حال رشد کردن باشد به خودی خود میدان مین هم افزایش یافته و کار به جایی نمی‌رسد.
یعقوبی ادامه داد: برای افزایش کارکردها در مساجد باید از همان ابتدا هیأت امنا، پایگاه بسیج، کانون و امام جماعت برنامه‌های خود را ارائه دهند تا امور براساس نظارت امام جماعت اجراء شود.
وی عنوان کرد: باید در مساجد امام جماعت، پایگاه بسیج‌، کانون و اعضای هیأت امنا با یکدیگر رفیق نه رقیب باشند.  
یعقوبی با بیان این‌که ارائه کارت های فعالی به افراد دردی را دوا نکرده و فریبنده است، گفت: باید در ارائه کارت‌های فعالی در پایگاه ها تجدیدنظری صورت گیرد و این مهم به افراد دارای حضور پررنگ در همه مراسمات اختصاص یابد.  
وی با اشاره به حضور بانوان در هیات امنای مساجد، افزود: با توجه به حضور پرشور زنان در برنامه‌های مساجد،آنان نیز همانند مردان حق تصمیم‌گیری دارن
د.وی با بیان اینکه مساجد مراکز فراگیری آموزه‌های دینی هستند،افزود: باید از سوی امام جماعت مساجد به موضوعات بهداشتی، فضای فیزیکی، استفاده از افراد دارای بهترین اخلاق اجتماعی توجه شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجدخراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: همه کانون‌های مساجد موجود در استان به لحاظ کیفیت درجه بندی می‌شوند.
هاشم شیرازیان ادامه داد: اکنون به لحاظ کمی در حوزه کانون‌‎های مساجد پیشرفت خوبی داشته ایم بنابراین باید بر روی کیفیت این کانون ها تمرکز کنیم.
وی با اشاره به وجود بیش از ۳۴۰ کانون فرهنگی درمساجد استان، افزود: حدود  ۳۰ درصد از این کانون‌ها دارای درجه یک ،۴۰ درصد درجه دو و ۳۰ درصد نیز درجه سه هستند.
شیرازیان گفت: ۲۰ اسفندماه سال جاری با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان از اعضای کانون های فعال مساجد تقدیر خواهدشد.
در این جلسه اعضای کانون های مساجد برحضور زنان در هیأت امنا، پرهیز از موازی‌کاری از سوی کانون‌ها و پایگاه‌ها در مساجد، نحوه نظارت،استفاده از افرادتوانمند و‌ جوان در هیأت امنا تأکید کردند.
captcha