قریب 2000 مدرسه فارس جهت اسکان مسافران نوروزی مهیا شدند
کد خبر: 3483636
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

قریب 2000 مدرسه فارس جهت اسکان مسافران نوروزی مهیا شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش فارس از آماده‌سازی قریب 2000 مدرسه این استان جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس از آماده‌سازی قریب 2000 مدرسه این استان جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: موضوع رفاه فرهنگیان یکی از اولویت‌های اصلی آموزش وپرورش است و در این راه باید تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.
وی افزود: تازمانی که فضا و تسهیلات لازم برای سفرهای ارزان قیمت فرهنگیان توسط دستگاه‌های ذیربط فراهم نشود آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند تا در این راستا از ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با تأکید بر اینکه باید عملکرد ستاد اسکان در سال‌های قبل آسیب‌شناسی شود، گفت: باید نقایص احتمالی در خصوص ستادهای اسکان رفع شوند.
آذری همچنین بر نقش تربیتی آموزش و پرورش در همه فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: در حاشیه ستادهای پذیرش و اسکان آموزش و پرورش غرفه‌های فرهنگی و مذهبی و نمایشگاه صنایع دستی و کتابخانه‌های کوچک دائر می‌شود تا مسافران طی زمان انتظار خود در این ستادها بتوانند زمان خود را با پرداختن به این فعالیت‌ها بگذرانند.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین بر تمهید مقدمات برای آسایش و آسودگی خاطر مهمانان نوروزی که از امکانات آموزش و پرورش فارس استفاده خواهند کرد تاکید کرد
آذری با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت کلاس‌ها و مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش از طریق اینترنت قابلیت رزرو را دارد، گفت: امسال ظرفیت رزرو اینترنتی افزایش خواهد یافت تا فرهنگیان کشور با خاطری آسوده به استان سفر کنند.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی آموزش وپرورش فارس همچنین به راه‌اندازی سامانه رزرو اینترنتی با مراجعه به پایگاه اینترنتی  http://fars.medu.ir اشاره کرد و افزود: فرهنگیان می‌توانند برای رزرو اینترنتی باشگاه و کلاس‌های درس استان به این سامانه مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در در نوروز 94 تعداد مسافران وارد شده به استان آمار بالایی داشت، گفت: از هم اکنون سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس را نیز آماده کرده‌ایم تا در صورت ضرورت مورد استفاده قرار گیرند.
آذری همچنین با اشاره به اینکه 67 پایگاه پذیرش مهمانان نورزی آموزش وپرورش در سراسر استان راه‌اندازی شده است، گفت: در همین راستا ۱۸ هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب یک‌هزار و ۹۶۰ مدرسه نیز آماده اسکان مهمانان نوروزی است.
وی همچنین به درجه‎بندی کلاس‌های محل اسکان بر اساس امکانات و تجهیزات موجود در آن‌ها اشاره کرد افزود: کلاس‌های محل اسکان در چهار گروه «ویژه»، «الف»، «ب» و «ج» برای مهمانان نوروزی درجه‌بندی شده بود که تعرفه اقامت در آن‌ها متفاوت بود.
آذری همچنین افزود: بیش از 1857 تخت در خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم و ۶۵ سالن ورزشی و 26 اردوگاه دانش‌آموزی در سراسر استان فارس برای پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی آماده شده است.
وی همچنین گفت: در شهر شیراز نیز هفت هزار و ۵۶۹ کلاس در ۹۲۰ مدرسه، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش‌آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای این موضوع آماده شده است
آذری ابراز کرد: در مجموع آموزش و پرورش استان فارس توانسته ظرفیت اسکان 319262 نفر شب در استان و 180100 نفر شب در شیراز را ایجاد کند.
وی به امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس نیز اشاره کرد و افزود: این تجهیزات شامل 34200 تخته پتو، 2080 دستگاه اجاق گاز، 3600 دستگاه تلویزیون، 22850 تخته فرش و موکت  و 3600 دستگاه یخچال است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: در سال جاری سه هزار و ۶۵۰ نفر از فرهنگیان استان فارس به عنوان عوامل اجرایی در ستادهای اسکان و مدارس مشغول به فعالیت خواهند شد.
captcha