تلاش در راستای ارتقاء سطح فعالیت جلسات قرآن بانوان
کد خبر: 3505736
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
موسوی نیا عنوان کرد:

تلاش در راستای ارتقاء سطح فعالیت جلسات قرآن بانوان

فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی از پیگیری جدی تقویت جلسات بانوان قرآن مشهد خبر داد و ابراز کرد: امسال این انجمن با همکاری اساتید، تعدادی از جلسات قرآن ویژه بانوان در مشهد را تقویت کرده و این روند با جدیت ادامه دارد و از علاقه‌مندان برای همکاری در انجمن عضوگیری می‌شود.

فهیمه‌سادات موسوی‌نیا، داور و قاری برجسته قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد فعالیت انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی ابراز کرد: این انجمن از سال 1378 تأسیس شده است که هفت نفر بانوی قرآنی اعضاء هیئت مدیره آن را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی با بیان اینکه به تازگی اعضاء جدید هیئت مدیره این انجمن انتخاب شده‌اند، عنوان کرد: مریم خطیب، ملیحه اسحاق‌نژاد، راحله اسکندری، طیبه صحراگرد، مریم کلالی، محبوبه رنگساز و طاهره روحی از جمله این اعضاء هستند، همچنین سعی داریم تا یک حافظ قرآن کریم دیگر را هم به مجموعه اضافه کنیم.
وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها مسئولیت فعالیت‌های این انجمن بر دوش من بوده است، تصریح کرد: در این مدت تمام تلاشم در راستای این بود تا بانوان قرآنی را به سمت کار اجرایی سوق دهم تا بدانند که کار قرآنی تنها برگزاری دو ساعت کلاس آموزشی نیست.
موسوی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر با عضوگیری و حضور اعضاء جدید برای هیئت مدیره؛ سعی داریم تا بیشتر به کارهای اجرایی بپردازیم و این موضوع پررنگ شود تا به انسجام واقعی برسیم.
فعال شدن پنج جلسه مرکزی قرآن بانوان در مشهد
این داور برجسته قرآن کریم ابراز کرد: در حال حاضر هم پنج جلسه مرکزی در سطح شهر راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است و چند نفر از بانوان قرآنی عضو انجمن در این جلسات تلاوت دارند و اجرای برنامه توسط مرتل و مفسر قرآن در نقاط مختلف صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در واقع برنامه انجمن این است که در مناطق مختلف شهر مشهد یک جلسه قرآن مرکزی و ثابت برای بانوان داشته باشیم که در طول هفته به اجرای برنامه قرآنی برای بانوان بپردازد و همه از وجود این جلسه و برنامه آن مطلع باشند و استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از طرفی سعی داریم تا اساتید درجه یک در این جلسات تلاوت داشته و تدریس کنند و این جلسات خودجوش و مردمی اداره شود، نه حمایت شده از جایی، گفت: لذا ما مرتل، قاری، گروه تواشیح و مجری جهت اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی اعزام می‌کنیم تا جلسات رونق پیدا کرده و فعالیت آنها پررنگ شود و هدف ما امسال این است و الحمدلله به خوبی شاهد این تغییرات هستیم.
موسوی‌نیا اضافه کرد: همچنین ما اساتیدی که اعلام آمادگی کردند و می‌توانند چند نفره یک جلسه را بچرخانند را نیز به این جلسات اعزام می‌کنیم و اداره آن را هم به خودشان می‌سپاریم و با حضور مردم که پای کارند، می‌خواهیم این جلسات را پیش ببریم.
تقویت جدی جلسات قرآن بانوان
وی با بیان اینکه در حال حاضر چند جلسه جدید به انجمن پیوستند، ابراز کرد: این جلسات قرآن محلی هستند که خود فعالیت دارند، اما در حال ملحق شدن به انجمن هستند و ما آنها را از جهت اعزام قاری و مرتل، مفسر و مجری قرآن تغذیه می‌کنیم تا از آن شکل دورهم خوانی ساده که از قدیم بوده درآیند و بدین شکل جلسات قرآن ساماندهی شود.
این داور برجسته قرآن تصریح کرد: در واقع کار انجمن این است که جلسات قرآن بانوان را حمایت کند تا از حالت صرفا روخوانی قرآن درآیند و جلسات ارتقا پیدا کرده و تقویت شود که در حال حاضر هم یکی‌یکی در حال ملحق شدن به انجمن هستند.
این قاری برجسته قرآن ابراز کرد: برگزاری چندین گردهمایی و همایش بزرگ سالیان، سفرها و اردوهای زیارتی، کلاس‌های تقویتی و تخصصی صوت و لحن از برنامه‌های مورد نظر است که برنامه‌ریزی آن در حال انجام است.
مدیرعامل انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی ابراز کرد: تاکنون انجمن را بدون حمایت و بودجه و به صورت خودجوش پیش برده‌ام و اساتید هم همکاری خوبی دارند تا با همراهی خود مردم جلسات قرآن بانوان تقویت شده و از رکود خارج شود.
موسوی‌نیا اظهار کرد: مثلا ملیحه اسحاق‌نژاد استاد برجسته قرآن سال گذشته جلسه قرآن ذکری را راه‌اندازی کرد و راحله اسکندری، از مربیان توانمند و برجسته قرآن نیز با وی همکاری می‌کند و اساتید دیگر عضو انجمن هم جلسات دیگر را فعال کرده و به پیش می‌برند.
وی با بیان فعالیت‌هایی که به همت انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی برای جلسات قرآن بانوان مشهد در حال انجام است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به ارتقاء سطح قرآنی بانوان از طریق اعزام مربی قرآن به جلسات و شرکت در جلسات مرکزی محله‌های سطح شهر اشاره کرد.
این قاری برجسته قرآن افزود: از طرفی کسانی که مکان مناسبی در اختیار دارند، می‌توانند به انجمن اعلام کنند تا در آنها جلسات قرآن برای بانوان راه‌اندازی شود، حتی به تازگی فعالیت جلسه قرآن در سه مکان جدید آغاز شد.
عضوگیری اعضاء جدید در انجمن قرآنی بانوان
وی با بیان اینکه در حال عضوگیری برای انجمن قرآنی بانوان هستیم و برای اعضاء کارت عضویت صادر خواهد شد، افزود: آن دسته از اساتید قرآنی که می‌خواهند و تمایل دارند در جلسات حاضر شوند، آمادگی خود را اعلام کنند تا به جلسات اعزام شده و تلاوت انجام دهند، حتی می‌توانند برای مخاطبان خود کلاس‌های متنوع برگزار کنند و به مرور به عنوان جلسات هفتگی ثابت ادامه فعالیت دهند.
این داور برجسته قرآن اضافه کرد: در حال حاضر نیز کانال تلگرامی انجمن بانوان قرآن به آدرس besharatevahy@ راه‌اندازی شده که بانوان مستمع و اساتید با عضویت در آن می‌توانند در جریان برنامه‌ها و جلسات روزانه انجمن در هر منطقه از شهر قرار گرفته و استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نام این انجمن؛ انجمن قرآنی بانوان خراسان رضوی است، ادامه داد: اما در حال حاضر برنامه اصلی و تمرکز ما برای مشهد و راه‌اندازی جلسات آن است که در گام بعدی برای دیگر شهرستان‌ها اقدام خواهیم کرد.
موسوی‌نیا با اشاره به اینکه این انجمن از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت دارد، اما چون براساس قوانین مجوز فعالیت به یک انجمن تعلق نمی‌گرفت، لذا این انجمن با عنوان مؤسسه بشارت وی ثبت شده است، گفت: انجمن ما حکم اتحادیه را دارد و مسلما اگر انسجام داشته باشیم می‌توانیم به نتیجه برسیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعیدبیژنی اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۱۴:۰۰
0
0
باسلام و ضمن تبریک ایجاد انجمن بانوان قرآنی به قرآنیان شهر مشهد
برنامه قرآنی ذکر متعلق به فردخاصی نیست بلکه از جمله برنامه های موسسه فاطر است
صرفا جهت اطلاع دوستان
خوشحال میشیم اگه حمایتی هم هست از موسسات قرآنی باشه که دارند اینگونه برنامه ها رو با بودجه خودشون و زحمات خالصانه اساتیدشون انجام میدن صورت بگیرد
این گونه مراسم ها قرار نیست به شما بپیوندند بلکه قرارست توسط این انجمن از اینگونه مراسمات حمایت بشه
یاعلی
captcha