رونمایی از کتاب «بهبود تصویر اسلام در رسانه‌های آلمانی»
کد خبر: 3543374
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

رونمایی از کتاب «بهبود تصویر اسلام در رسانه‌های آلمانی»

گروه بین‌الملل: کتاب جدیدی با عنوان «بهبود تصویر اسلام در رسانه‌های آلمانی» در مقر همایش‌های مطبوعاتی شهر «برلین»، پایتخت آلمان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب راهنما برای بهبود چهره اسلام در  آلمان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، مراسم رونمایی از این کتاب که راهنمایی جامع برای رسانه‌‌های آلمان در زمینه پوشش اخبار مربوط به اسلام و واقعیت اقلیت مسلمان این کشور محسوب می‌شود، با حضور «آیدین اوزغوز»، وزیر مهاجرت، پناهندگی و ادغام آلمان برگزار شد.
این راهنمای جامع، به رسانه‌های آلمان در پوشش اخبار مربوط به اسلام و جامعه مسلمانان این کشور کمک خواهد کرد.
«آیدین اوزغوز»، ضمن سخنانی در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: این راهنمای جدید، منبع اطلاعاتی جامعی به‌شمار می‌رود که می‌تواند در تغییر تصویر نادرست رسانه‌ها درباره اسلام و زندگی مسلمانان آلمان تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به این که تصویر ارائه‌شده از اسلام در رسانه‌های آلمان کاملا منفی نیست، گفت: این کتاب می‌تواند به رسانه‌ها در تعامل با مسائل و امور 890 هزار پناهنده‌ای که سال گذشته وارد آلمان شده‌اند و اغلب آن‌ها مسلمان هستند، کمک کند.
بنابراین گزارش، 22 پژوهشگر و کارشناس مسائل اسلامی در تدوین این کتاب راهنما شرکت کرده‌اند و این کتاب شامل 160 صفحه است که 350 نسخه از آن‌ چاپ و روانه بازار شده و یک نسخه‌ دیجیتال از این کتاب نیز بر روی اینترنت بارگذاری شده است.
این کتاب، 7 فصل دارد و در آن داده‌ها و اطلاعات علمی موثقی در رابطه با اسلام ارائه شده است که ارکان پنجگانه اسلام، مذاهب، اعیاد، مناسبت‌های اسلامی، قواعد غذا و دفن مسلمانان، تاریخ اسلام، مساجد و مؤسسه‌های اسلامی در آلمان و اروپا از جمله مباحث این کتاب محسوب می‌شود.
همچنین این راهنما، شامل اطلاعات کاملی درباره سازمان‌‌های مسلمانان آلمان، مؤسسه‌های خیریه اسلامی، سازمان‌های جوانان، مخترعان مسلمان، چهره اسلام در گزارش‌های رسانه‌ای، جنبش ضد اسلامی «پگیدا»، دشمنی با اسلام در آلمان، اسلام و تروریسم و پیشگیری از افراط‌‌گرایی و تندروی است.
captcha