دستپاچگی حامیان تروریسم از پایان رؤیاپردازی در حلب
کد خبر: 3553826
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

دستپاچگی حامیان تروریسم از پایان رؤیاپردازی در حلب

گروه بین‌الملل: دیکتاتورهای عرب که از آزادی شهر حلب توسط محور مقاومت دستپاچه شده‌اند و با سقوط این شهر رؤیای آن‌ها برای تضعیف نابودی مقاومت و سرنگونی دولت سوریه بر باد رفته است، تلاش می‌کنند به بهانه «اوضاع وخیم انسانی» در حلب این دستاورد بزرگ محور مقاومت را کم‌رنگ کنند.

دستپاچگی پدرخواندگان عرب حامی تروریست‌ها از آزادی حلب

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از حدود دو روز پیش که شهر راهبردی حلب سوریه به همت محور مقاومت و ارتش سوریه در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفت، معادلات محور عربی ـ غربی حامی تروریست‌ها کاملا به هم خورد، به‌طوری که آن‌ها انتظار نداشتند که چندین سال حمایت مالی و تسلیحاتی آن‌ها از گروه‌های تروریستی مستقر در این شهر این گونه بر باد برود.
رسانه‌های مزدور عربی پس از این که چاره‌ای جز اعتراف به واقعیت ندیدند، تلاش کردند که این پیروزی بزرگ را منحرف کنند و با طرح ادعاهایی مبنی بر اقدام نظامیان سوری و نیروهای حزب‌الله به کشتار غیرنظامیان، نقاب انسان‌دوستانه بر چهره سفاک اربابان دیکتاتور خود بزنند و دایه عزیزتر از مادر شوند.
در همین راستا، اتحادیه عرب که هیچ نشانه‌ای از وجود اراده حقیقی افکار عمومی عرب در این سازمان بی‌خاصیت وجود ندارد، در تلاش است برای بررسی آن‌چه «اوضاع وخیم» شهر حلب سوریه می‌داند، فردا، 25 آذرماه، نشستی را در مقر این اتحادیه در شهر قاهره و با حضور نمایندگان دائمی کشورهای عربی در این سازمان برگزار کند.
«حسام زکی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اجلاس به‌ درخواست دولت قطر و موافقت شماری از کشورهای عضو این اتحادیه و با هدف بررسی اوضاع وخیم انسانی در حلب برگزار می‌شود.
بسیار جالب است کشورهایی که خود مسبب بحران سوریه و آواره‌شدن شمار زیادی از مردم این کشور شده‌اند، اکنون دایه عزیزتر از مادر شده‌اند و از اوضاع انسانی در حلب نگران هستند و تلاش می‌کنند با برگزاری نشستی، اشک تمساح برای مردم شهر حلب بریزند.
این در حالی است از دو روز گذشته که آزادسازی شهر حلب تقریبا به اتمام رسیده است، مردم این شهر با حضور در خیابان‌ها به جشن و سرور می‌پردازند و از این که توانسته‌اند از دست تروریست‌ها نجات پیدا کنند بسیار خرسند و خوشحال هستند.
همچنین، «احمد ابوالغیظ»، دبیرکل اتحادیه عرب نیز که اتحادیه متبوعش در طول پنج سال بحران سوریه و حمایت کشورهای عربی از جریان‌های تروریستی که هیچ ارزشی برای انسانیت و کرامت انسانی قائل نیستند، آتش‌بس فوری در حلب را خواستار شد، این در حالی است که آتش‌بس پیوسته ترفندی از سوی محور عربی ـ غربی برای اعطای تنفس به تروریست‌ها و تجدید قوای این جریان‌ها بوده است.
همچنین، دولت ترکیه که طی چند سال اخیر کشورش گذرگاه ورود تروریست‌ها به خاک سوریه بوده است، توقف بمباران شهر حلب و سراسر سوریه را خواستار شد.
در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز شب گذشته نشستی را به درخواست فرانسه برگزار کرد و «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل که روزهای آخر ریاست خود را طی می‌کند، لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که شورای امنیت در حل مسئله سوریه شکست خورده است.
وی همچنین، در حالی از مقامات دولت سوریه و هم‌پیمانانش خواست به قوانین بین‌المللی که در جهت حمایت از غیرنظامیان است متعهد بوده و به بقیه کسانی که در حلب هستند اجازه خروج بدهد و کمک‌های امدادی را در بین آنها توزیع کند، که این مقام بین‌المللی طی سال‌های گذشته هیچ‌وقت اقدامات محور عربی ـ‌ غربی در حمایت از تروریست‌ها را محکوم نکرده و اقدامات انسانی دولت سوریه را پیوسته نادیده گرفته است.
بان کی‌مون ادعا کرد که آمار دقیقی از تعداد کسانی که در مناطق تحت کنترل مخالفان تحت محاصره هستند، وجود ندارد و خبرهایی از اعدام زنان و کودکان به دست سازمان ملل رسیده است که به نظر می‌رسد مبنای این اظهارنظر بان کی‌مون اطلاعاتی است که رسانه‌های مغرض عربی و غربی ار حلب ارائه می‌دهند.
فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز در حالی اوضاع حلب را فاجعه‌آمیز خواند که کشورش در طول سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین حامیان تروریست‌ها بوده و از هیچ تلاشی برای سقوط دولت اسد خودداری نکرد و فرانسه را می‌توان یکی از مسببان اصلی بحران سوریه دانست.
به هر حال مناطق شرقی شهر حلب که در چند سال اخیر به محل استقرار ده‌ها گروه تروریستی از جمله جبهه النصره(جبهه فتح شام)، جنبش نورالدین الزنکی، «پایداری کن» و «احرار الشام»، گروه تروریستی سلفی موسوم به «تیپ توحید» و ارتش آزاد سوریه بود و از کشورهای ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا و برخی کشورهای غربی کمک های مالی و تسلیحاتی دریافت می‌کردند با دلاوری‌ها و رشادت‌های محور مقاومت آزاد شد.
حلب دومین شهر بزرگ سوریه است و روزی پایتخت اقتصادی این کشور بود، اما با آغاز جنگ جهانی علیه این ملت، این شهر توسط تروریست‌ها ویران شد و علاوه بر اموال و ثروت مردم، تجهیزات کارخانجات این شهر صنعتی در ترکیه به فروش رفت.
captcha