کلنگ مسجد اتوبان اراک-قم به زمین زده شد
کد خبر: 3562383
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

کلنگ مسجد اتوبان اراک-قم به زمین زده شد

گروه اجتماعی: کلنگ مسجد بین راهی اراک به قم به نام امام سجاد(ع) با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، کلنگ‌ مسجد بین راهی امام سجاد(ع) با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، زمانی قمی، استاندار، والی زاده، خیر اهدای زمین، حجت‌الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و قربانی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی، به زمین زده شد.
محمود زمانی‌قمی، استاندار مرکزی در مراسم کلنگ‌زنی مسجد بین راهی امام سجاد(ع) گفت: آیت‌الله دری نجف آبادی طرح ساخت مسجد آبرومند را در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کردند و استانداری و اوقاف این طرح را پیگیری کردند.
وی ادامه داد: ساخت مساجد در محور مواصلاتی استان گامی در راستای پیشبرد سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای و پرهیز از تلفات و خسارات جانی و جسمی مسافرین است، اگر شاهد تلفات جانی یا صدمات جسمی رانندگان باشیم از سوی دیگر نیز شاهد فروپاشی خانواده‌ها و متحمل شدن هزینه‌های زیاد ناشی از این آسیب خواهیم بود، ازاین رو اگر رانندگان فضایی را برای استراحت داشته باشند و با فراغ بال رانندگی کنند قطعاً از بروز تصادفات جاده‌ای کاسته خواهد شد.
زمانی قمی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مسجد امام سجاد(ع) ظرف مدت یک‌سال آماده بهره برداری شود، اما بنده امیدوارم در کمتر از این مدت این مسجد را آماده خدمت رسانی به مردم کنیم.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سید محدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: امید است ساخت مسجد امام سجاد(ع) از اراک منتهی به قم محل خدمت به مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان بر این است که چند مسجد آبرومند در محور مواصلاتی استان ایجاد کنیم، ادامه داد: بنا داریم این مساجد به غیر از اینکه عبادتگاه باشد خستگی خانواده‌ها و رانندگان جاده‌ای را از تن بیرون کنند و تصادفات هزینه‌ای بر دولت، جامعه و مردم نداشته باشد.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه هدف ما تنها از ساخت و تجیهز مسجد امام سجاد(ع( محدود به عبادتگاه صرف نیست، اضافه کرد: در مسیر رفت اراک به قم مسجدی که جایگاهی برای استراحت رانندگان باشد نداشتیم خوشبختانه این مسجد مکانی خواهد شد تا امنیت اجتماعی مسافرین را تأمین کند.
وی تصریح کرد:1200 متر بعد از حریم جاده متعلق به مکان مسجد است، نقشه آماده شده است و دفتر فنی اوقاف طراحی و دفتر فنی استانداری هم بر آن صحه گذاشته است، 330 متر کف مسجد، 150 متر نیم طبقه دوم است و 100 متر فضای سرویس بهداشتی و محل استحمام و بقیه زمین مختص به حیاط و فضای سبز است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با ابراز خرسندی از مجاورت مسجد امام سجاد(ع) با رستوران گفت: از این ظرفیت می‌توان برای خدمت‌رسانی به مسافرین اربعین در مسیر برگشت استفاده کرد.
به گزارش ایکنا؛ حسن قربانی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: بر اساس دستور استاندار مبنی بر ساخت و تجهیز مسجدی آبرومند با مهندس والی زاده صحبت کردیم و قرار شد 1200 متر زمین را در اختیار ما قرار دهد.
قربانی در پایان با بیان اینکه اعتبارات ساخت و تجیهز مسجد امام سجاد(ع) بخشی دولتی، بخشی توسط خیرین و کارخانجات تأمین خواهد شد، اظهار کرد: بین 400 تا 600 متر فضای مسجد است، کارهای مقدماتی انجام شده است پس از برگزاری مراسم کلنگ زنی امید است ظرف مدت یک‌سال مسجد امام سجاد(ع) آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
captcha