مساجد بین راهی استان مرکزی پاسخگوی نیاز مسافران نیست
کد خبر: 3562426
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

مساجد بین راهی استان مرکزی پاسخگوی نیاز مسافران نیست

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مساجد بین راهی فعلی استان کوچک است و پاسخگوی نیاز مسافرین نیست، بنده از اینکه مساجد آبرومندی در شأن هموطنان‌ در مسیرهای اراک وجود ندارد خجالت زده هستم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در مراسم کلنگ‌زنی مسجد بین راهی امام سجاد(ع) گفت: وجود مساجد آبرومند در مسیر اراک به قم امری ضروری است، بنده از اینکه مساجد آبرومندی در شأن هموطنان‌ برای اقامه نماز، تطهیر، تجدید وضو و استراحت در مسیرهای اراک وجود ندارد خجالت زده هستم.
وی تصریح کرد: خیرین که در راه‌ها مساجدی برای اقامه نماز مهیا می‌کنند در واقع با خدا معامله کرده‌اند، اما مکان‌های فعلی کوچک است و پاسخگوی نیاز مسافرین نیست، متأسفانه برخی از خیرین وقتی قرار است خدمتی معنوی و عبادی انجام شود به جای اینکه بهترین را در این مسیر هزینه کنند کمترین و نازل‌ترین را عرضه می‌کنند و همین امر سبب شده تا شاهد مساجد آبرومند در مسیر نباشیم.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: نبود مسجدی آبرومند در محور مواصلاتی اراک به قم دغدغه جدی بود که خوشبختانه با همکاری استاندار، اداره‌کل اوقاف و مهندس والی‌زاده خیر نیک اندیش محقق شد.
وی مساجد را کانون امنیت اجتماعی، امنیت جاده‌ای و ترافیکی و سیستم حمل و نقل عنوان کرد و افزود: رانندگان بین راهی، مکانی را برای استراحت و استفاده از سرویس بهداشتی و اقامه نماز اختصاص می‌دهند، حال اگر مسجدی با شرایط لازم وجود نداشته باشد مجبورند از قهوه خانه‌ها استفاده کنند، هدف ما از ساخت این مسجد این است که علاوه بر ادای فریضه نماز رانندگان خستگی را هم از خود دور کنند تا شاهد تصادفات دلخراش و متلاشی شدن خانواده‌ها نباشیم.
این مقام مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی مسجد فدک به نام حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، تصریح کرد: امروز قصد داریم کلنگ‌زنی مسجدی با نام امام سجاد(ع) را داشته باشیم تا مردم و مسافرین از خدمات خوب این مسجد نهایت استفاده را ببرند.
وی استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت و تجهیز مسجد امام سجاد(ع) را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم اگر بدانند خدمتی در این حوزه انجام شده است قطعاً مشارکت خواهند داشت، ما با همکاری خواهیم توانست این مسجد را به کانون عبادی و معنوی و محلی برای آسایش مسافرین در راستای جلوگیری از تلفات جاده‌ای تبدیل کنیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی یکی دیگر مباحث بسیار مهم را نگهداری صحیح مساجد خواند و اظهار کرد: مسجد امام سجاد(ع) در مجاورت رستوران قرار دارد که مسئولان این رستوران، پلیس و خیرین می‌توانند با برنامه‌ریزی از تخریب مسجد جلوگیری کنند، چه بسا برخی از مساجد بین راهی علیرغم صرف هزینه فراوان  به دلیل عدم توجه تخریب و بلااستفاده شده‌اند.
عضو خبرگان رهبری در پایان ضمن تشکر از مهندس والی زاده خیر نیک اندیش که زمین را در اختیار ساخت مسجد قرار داده است، ابراز کرد: ساخت مسجد ماندگار و با کیفیت بسیار ضروری است، ما هیچگاه از احداث مسجد ضرر نخواهیم کرد.
captcha