حادثه پلاسکو فرصت‌هایی را ایجاد کرد
کد خبر: 3570962
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
رضا تقی‌پور:

حادثه پلاسکو فرصت‌هایی را ایجاد کرد

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حادثه پلاسکو فرصت یادگیری را برای جلوگیری از اشتباهات ایجاد کرد، گفت: متاسفانه برخی افراد با طرح مسائل حاشیه‌ای اجازه نمی‌دهند این موضوع با راهکارهای علمی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رضا تقی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در خصوص حادثه پلاسکو، گفت: شورای شهر به عنوان متولی اصلی حادثه پلاسکو و نمایندگان مردم به زوایای مختلف موضوعات این حادثه می‌پردازد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: رخ دادن حادثه پلاسکو فرصت یادگیری را برای جلوگیری از اشتباهات ایجاد کرد، اما متاسفانه برخی افراد با طرح مسائل حاشیه‌ای اجازه نمی‌دهند موضوع با راهکارهای علمی پیگیری شود البته ضروری است که وظایف تمام دستگاه‌ها در رابطه با بحث ایمنی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متولی واحدی درخصوص ایمنی شهرها تعیین نشده است، تاکید کرد: برای بررسی جامع موضوع حادثه پلاسکو لازم است مسئولیت و اختیارات تمام دستگاه‌ها مشخص شود.

بعد از این سخنان محمدمهدی تندگویان گفت: وقتی در مورد رخ دادن حادثه پلاسکو قوانین را مطرح می‌کنیم می‌توان کوله‌باری از قوانین را پیدا کرد که اعلام کنیم مسئولیتی در رابطه با حوادث نداریم؛ قوانین برای این آمده‌اند که ما وظایف را به درستی انجام دهیم نه اینکه با استفاده از آن مسئولیت‌ها را از خود رفع کنیم.

وی افزود: با طرح قوانین از سوی شهردار تهران مبنی بر اینکه شهرداری مسئولیتی نداشته و وزارت کار باید پاسخگو باشد، این شبهه ایجاد می‌شود که قانون راه فراری برای مسئولین ایجاد کرده است اما این در حالی است که قانون برای رفع شبهات تدوین شده است؛ لذا بهتر است ابتدا قوانینی که در این موضوع بر گردن ما قرار دارد، پیگیری کنیم و بعد نوک پیکان را به سمت سایر دستگاه‌ها ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروز اگر بحرانی در تهران رخ دهد، یکی از افرادی که می‌تواند در بحران ورود پیدا کند شخص شهردار تهران است؛ اگرچه ایشان مدیریت خوبی در حوزه بحران دارند، اما باید مشخص شود که وی به عنوان یکی از مسئولان فعال در حوزه مدیریت بحران شهر تهران، چه دوره‌های تخصصی را در رابطه با مدیریت بحران دیده است.

تندگویان در خصوص تکذیب متعدد اخبار در صحنه حادثه پلاسکو توسط رسانه ملی و مسئولین گفت: این برخورد‌ها باعث شد جو به‌گونه‌ای دیگر شود و اعصاب مردم به بازی گرفته شود، لذا باید مشخص شود در این حادثه مسئولیت اعلام اخبار به طور دقیق چه فردی بوده است.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون وضعیت تجهیزات آتش نشان‌ها در روز حادثه، گفت: عدم وجود ‌جی پی اس بر روی لباس آتش‌نشان‌ها و یا ضعف در سیستم اطلاع‌رسانی‌، نشان ‌می‌د‌هد که تجهیزات آتش‌نشان‌های ما استاندارد نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با طرح موضوع مدیریت بحران در حادثه پلاسکو خواستار اعلام موضع شهردار تهران در رابطه با حادثه پلاسکو شد و تصریح کرد: شهردار تهران باید موضع خود را در این خصوص اعلام کند که در حادثه پلاسکو قصد استعفا دارد یا خیر؟ و یا اگر لازم به عذرخواهی است چه نهادی باید از شهروندان عذرخواهی کند.
captcha