شیوه سنتی محافل انس با قرآن برای جوان امروزی جذاب نیست
کد خبر: 3576214
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

شیوه سنتی محافل انس با قرآن برای جوان امروزی جذاب نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: نایب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اراک گفت: نباید از فعالیت در فضای پر التهاب مجازی غافل شد و علاوه بر آن، محافل انس با قرآن باید با شیوه جذاب برگزار و از شیوه سنتی و کلیشه‌ای مرسوم خارج شود.

مهران توسطی، نایب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه محافل انس با قرآن به تنهایی باعث انس بیشتر عموم جامعه به ویژه جوانان با قرآن نمی‌شود گفت: این انتظار نادرستی است که فکر کنیم محافل انس با قرآن به طور مطلق می‌توانند با آسیب‌های جامعه مقابله کنند.
وی ادامه داد: با توجه به هجمه و شبهاتی که دشمنان اسلام بین عموم افراد جامعه ایجاد کرده‌اند دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه‌ها باید آگاهانه و مؤثر برنامه‌ها را برای جذب جوانان اجرا کنند وقتی یک جوان با مفاهیم قرآن انس گرفت صاحب نظام فکری منظم و سالم می‌شود.
توسطی تصریح کرد: با گسترش وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های ارتباطی نباید از فعالیت در این فضای پر التهاب غافل شد، فعالیت‌های دینی امروزه باید با ابزار تبلیغاتی و به شیوه اثرگذار انعکاس داده شود علاوه بر استفاده بهینه از فضای مجازی، محافل انس با قرآن باید با شیوه جذاب برگزار و از شیوه سنتی و کلیشه‌ای مرسوم خارج شود.
وی ادامه داد: عده‌ای عقیده دارند شرکت در محافل انس با قرآن کریم به دلیل ناآشنایی با زبان عربی بهره‌ای برای آنها ندارد، در حالیکه صوت و لحن قرآن برای شنونده‌ای که از معنا محروم است اثرات روحی و معنوی دارد. از برخورد مناسب و فن بیان نیز برای جذب جوانان به محافل قرآنی نباید غافل شد.
captcha