فارس میزبان 17 درصد کل میهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس کشور بود
کد خبر: 3586448
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
آذری:

فارس میزبان 17 درصد کل میهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس کشور بود

گروه اجتماعی: مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به كسب رتبه نخست این اداره‌كل در اسكان مسافران نوروزی در كشور گفت: : فارس میزبان 17 درصد کل میهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس کشور بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 14 فروردین‌ماه گفت: با پایان کار ستاد اسکان مهمانان نوروزی در آموزش و پرورش فارس، این ادار‌ه‌کل توانست برای پنجمین سال پیاپی رتبه برتر کشور را در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینكه در نوروز 95 بیش از 2 میلیون و نود و دو هزار و سیصد و شصت و نه نفر روز مسافر در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش فارس اسکان یافتند، گفت: در نوروز 96 با اسکان یك میلیون و 856 هزار و ششصد و چهل و سه نفر روز شاهد کاهش 11 درصدی اسکان میهمانان نورزی در مدارس استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: با توجه به همین آمار نیز فارس رکورددار کشور در اسکان میهمان نوروزی در مدارس شد و برای پنجمین سال پیاپی رتبه برتر کشور را در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص داد.

آذری با اشاره به اینکه امسال نزدیک به 11 میلیون نفر روز میهمانان نوروزی در کل کشور در مدارس اقامت گزیدند، گفت: فارس میزبان 17 درصد کل میهمانان نوروزی اسکان یافته در مدارس کشور بود.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس در خصوص شهرستان‌هایی که بیشترین پذیرش مهمان نوروزی در مدارس استان را داشتند، افزود: شیراز، کازرون، مرودشت و آباده شهرستان‌هایی بودند که بیشترین اسکان میهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند.

آذری همچنین گفت: میهمانان استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بیشترین استان‌هایی بودند که از ظرفیت مدارس استان فارس برای اسکان استفاده کردند.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس همچنین به اقدامات این اداره‌کل در خصوص اسکان میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: امسال 68 پایگاه پذیرش میهمانان نورزی در سراسر استان راه‌اندازی شد که سهم شیراز نیز 5 پایگاه پذیرش بود.

وی با بیان اینكه میهمانان نوروزی در18 هزار و ۳۰۰ کلاس در قالب هزار و ۹۶۰ مدرسه دراستان اسکان داده شدند، گفت: علاوه بر کلاس‌های درس، بیش از 1857 تخت درخوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم و 36 سالن ورزشی و 26 اردوگاه دانش‌آموزی و نمازخانه‌های مدارس درسراسر استان فارس نیز در روزهای شلوغ و ازدحام و همچنین روزهای بارانی و برودت هوا کار اسکان در آن‌ها صورت می‌گرفت.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز اظهار كرد: در شهر شیراز 570 مدرسه که شامل 5 هزار 150 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش‌آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 8 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

آذری گفت: در مجموع آموزش و پرورش استان توانسته بود ظرفیت اسکان 320 هزار نفر شب در استان و 180 هزار نفر شب در شیراز را ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به فعالیت سه هزار و ۶۵۰ نفر از فرهنگیان استان فارس به عنوان عوامل اجرایی درستادهای اسکان و مدارس نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت ستاد اسکان در آموزش و پرورش فارس به‌صورت شبانه‌روزی بود.

آذری همچنین گفت: در ستادهای پذیرش و اسکان آموزش و پرورش غرفه‌های فرهنگی و مذهبی و نمایشگاه صنایع دستی و کتابخانه‌های کوچک دائرشده بود تا مهمانان در مدت زمان انتظار برای پذیرش از خدمات این غرفه‌ها بهر‌ه‌مند شوند.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: با همکاری خوب شهرداری‌های استان خصوصاً شهرداری شیراز ، بنرهای اطلاع‌رسانی و راهنمای اسکان میهمانان نوروزی در سطح شهر و استان بیش از سال‌های گذشته خودنمایی می‌کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین با اشاره به اینکه مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، اما آموزش و پرورش تلاش می‌کند در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد مسافران خصوصا فرهنگیان عزیزاز ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.

وی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته 70 درصد میهمانان نوروزی با میانگین 3 روز در شهر شیراز و مابقی مسافران در سایر شهرستان‌های استان اسکان یافتند.

آذری همچنین در خصوص آخرین آمار اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان گفت: تا صبح روز یکشنبه، 13 فروردین‌ماه و با پایان یافتن کار پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در استان، نزدیک به 623 هزارو هشتصد نفر در قالب نزدیک به 170هزارخانواده و در مجموع یك میلیون و 856 هزار و ششصد و چهل و سه نفر روز در مدارس و اماکن متعلق به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.

captcha