ایجاد بازارچه‌های مشترک صنایع دستی میان سه استان اصفهان، قم و مرکزی
کد خبر: 3626237
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

ایجاد بازارچه‌های مشترک صنایع دستی میان سه استان اصفهان، قم و مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بازارچه‌های مشترک صنایع دستی میان سه استان اصفهان، قم و مرکزی در راستای توسعه گردشگری ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، فریدون الهیاری، شب گذشته 10 مرداد ماه در نشست کارگروه توسعه گردشگری استانهای اصفهان، قم و مرکزی، اظهارکرد: سه استان اصفهان، قم و مرکزی دارای مشترکات جغرافیائی، فرهنگی و تاریخی بسیاری می‌باشند که با برنامه ریزی‌های متقن و علمی می‌‍توان با استفاده از این مشترکات و توان موجود، جهت جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری گام‌های بسیار مهمی برداریم.
وی به بازارهای بین‌المللی هدف گردشگری اشاره کرد و افزود: جهت رونق هر چه بهتر صنعت گردشگری و استفاده از توان موجود در این سه استان یکی از بهترین راهکارها، شناسائی بازارهای هدف خارجی و معرفی هر چه بهتر جاذبه‌ها و امکانات موجود (این سه استان) به بازارهای هدف گردشگری بین‌المللی است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به روحیه صلح دوستی و میهمان نوازی ایرانیان از گذشته تا کنون، گردشگری می‌تواند بهترین بستر برای دوستی بین ملت‌ها باشد.
وی گفت: با برنامه ریزی‌های علمی و همکاری دولت و بخش خصوصی می توان به برنامه‌ای عملی و کاربردی دست یافت و آن را به بهترین شکل اجرا نمود.
الهیاری با اشاره به برنامه‌های نشست کارگروه ابراز امیدواری نمود تا با همکاری تمامی اعضاء برنامه‌ها و مصوبات این کارگروه علمی، متقن و کاربردی باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن باعث همکاری بین سه استان هم جوار و همسایه گردد، و گام موثری در جهت توسعه صنعت گردشگری در این سه استان و فلات مرکزی ایران برداشته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: توافقی بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی در زمینه ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی میان سه استان در راستای توسعه گردشگری فلات مرکزی ایران صورت گرفته که امید می‌رود به بهترین شکل انجام شود.
captcha