زائران اربعین به دنبال کسب معرفت حسینی باشند
کد خبر: 3654916
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴

زائران اربعین به دنبال کسب معرفت حسینی باشند

گروه جامعه: حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان توصیه‌هایی برای زائران حسینی(ع) در خصوص کسب معرفت و محبت امام حسین(ع) در طول مسیر سفر، گفت: زائرین اربعین حسینی(ع)، توجه داشته باشند که اتفاقات مسیر حواس آنها را پرت و منحرف نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان توصیه‌هایی به زائرین اربعین حسینی برای کسب فیض بیشتر در این مسیر، گفت: زمانی‌که انسان نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا می‌کند، همین معرفت باعث می‌شود فرد در گام بعدی به محبت دست پیدا کند. اگر معرفت در افراد شکل گرفت، محبت نیز در آنها ایجاد می‌شود؛ لذا کسب محبت اهل بیت(ع) با معرفت به دست می‌آید و اگر این معرفت نباشد، محبتی که می‌بینند گذرا خواهد بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) همواره ما را به کسب معرفت حسینی(ع) سفارش و به شکل‌های مختلف ما را نسبت به این موضوع متذکر شده‌اند. معرفتی که ایشان مطرح می‌کنند، این است که در وجود مقدس امام حسین(ع) اسراری است که باید در پی کشف آنها باشیم، در این صورت است که می‌توانیم همراه امام حسین(ع) شویم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زائرین امام حسین(ع) توجه داشته باشند که زمانی انسان با امام حسین(ع) و مصائب وارد شده بر ایشان و خانواده‌شان انس می‌گیرد، از رهگذر این وجود مقدس می‌تواند سالک الی الله باشد، چراکه امام حسین(ع) به اذن الهی به انسان حیات می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه توصیه کرد: باتوجه به این مسائل زائرین اربعین حسینی(ع)، توجه داشته باشند که اتفاقات مسیر حواس آنها را پرت و منحرف نکند و در طول مسیر اهل ذکر و توسل باشند؛ در این مسیر تا حد امکان به سخنان حاشیه‌ای توجه نکنند؛ چراکه اگرچه این مسیر، یک مسیر بسیار با محبت، با ابهت و همراه با معنویت است اما غفلت هم ممکن است سراغ انسان بیاید.

این واعظ مطرح کشور با تاکید بر اینکه زائران در طول مسیر نگاهشان به گنبد سیدالشهدا(ع) باشد تا هدف را گم نکنند، افزود: زائران مراقب باشند چیزی در طول مسیر ذهن آنها را از هدف اصلی منحرف نکند و تلاش کنند، با گفتن ذکر و توسل هرچه بیشتر به ابا‌عبدالله(ع) انس بگیرند.

captcha