«عقیق» حاصل تجربه یک گروه حرفه‌ای در تلویزیون است
کد خبر: 3655310
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
بهزاد فراهانی:

«عقیق» حاصل تجربه یک گروه حرفه‌ای در تلویزیون است

گروه هنر: بازیگر سریال «عقیق» گفت: این سریال مناسبتی از دیدگاه من یک اثر فاخر و در خور توجه است، زیرا گروهی که برای کار در این زمینه انتخاب شده، کاملا حرفه‌ای و با‌تجربه است.

بهزاد فراهانی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره تجربه اخیرش در سریال «عقیق» چنین اظهار نظر کرد: من فیلمنامه‌های سعید نعمت‌الله را بسیار می‌پسندم. دلیل آن هم دلبستگی وی به زبان و سنت‌های شریف کشورمان است که من هم اینها را دوست دارم. نکته دیگر این‌که به عقیده من نگارش نعمت‌الله سبک و سیاق خاص خود را دارد که در میان تولیدات سینمایی و تلویزیونی یک ادبیات بکر و جدید است. در کنار چنین فیلمنامه‌نویسی بهرنگ توفیقی نیز فیلمسازی است که کار خود را به خوبی می‌شناسد و به نوعی حضور این دو فرد در کنار یکدیگر به نوعی شکل‌دهنده یک اتفاق خوب در سینما و تلویزیون است.

وی افزود: مطلب دیگری که درباره سریال «عقیق» می‌توانم بگویم. این است که این سریال بازیگرانش تماماً تئاتری هستند، برای همین کیفیت بازیگری در این کار بسیار بالاست. در کنار عوامل ذکر شده پروداکشن بسیار حرفه‌ای این کار عاملی دیگر برای موفقیت این سریال مناسبتی است که به نظرم بر جذابیت کار افزوده است. با توجه به مزایایی که برای این کار برشمردم امیدوارم در آینده این شکل کار در میان تولیدات تلویزیونی رواج پیدا کند.

فراهانی در پاسخ به این سوال که چرا متونی که سعید نعمت‌الله به نگارش در می‌آورد از سوی مردم با استقبال مواجه می‌شود؟ گفت: دلیل استقبال از کارهای نعمت‌الله را من در یک نکته بسیار مهم تعریف می‌کنم. آن هم این‌که این نویسنده از جنس مردم است، برای همین سلیقه و زبان آنها را می‌شناسد. در چنین شرایطی طبیعی است کارهایی که خلق می‌کند نیز بر جان و دل مردم بنشیند.

این بازیگر درباره تهیه‌کننده این سریال نیز گفت: حضور یک تهیه‎کننده پرقدرت در یک سریال تلویزیونی می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت آن کار ایفا کند، چون معمولاً رسانه ملی چندان به کارهایی که بخواهند به موضوعات جسورانه بپردازد اجازه کار نمی‌دهد. در چنین شرایطی وقتی تهیه‌کننده‌ای نظیر محمدرضا شفیعی این امکان را دارد تا موضوعات مورد نظرش را در تلویزیون تولید کند، امتیاز بسیار خوبی است که به موفقیت کارهایش می‌افزاید.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه وی تجربه همکاری با میرباقری را در کارنامه خود دارد، کیفیت این سریال تاریخی را چگونه ارزیابی ‌می‌کند، گفت: من به هیچ وجه به مقایسه کارها با یکدیگر معتقد نیستم. برای همین قیاس فیلمسازی چون میرباقری با توفیقی اشتباه است، زیرا همان‌گونه که گفتم هر کدام از این سینماگران سبک و سیاق خاص خود را در فیلمسازی دارد. جدا از این توضیح من به عنوان بازیگر بازی کردن در آثار هر دو کارگردان را دوست دارم.

فراهانی درباره نگاه این فیلم به امام‌حسین(ع) نیز این‌گونه توضیح داد: اعتقاد به مولای متقیان و خانواده بزرگوارشان در کشور ما یک اعتقاد ملی است که همه آن را با قلب و روحشان باور دارند. برای همین پرداختن به امام حسین (ع) از دیدگاه من نه یک کار سفارشی است نه مناسبتی، اما درباره نگاه سعید نعمت‌الله به این دست موضوعات هم باید بگویم که وی رویکردی غیرمستقیم به موضوع عاشورا در این فیلم دارد که به عقیده من پسندیده و زیباست.

وی در پایان تصریح کرد: از نگاه من پرداختن به امام حسین(ع) و عاشورا هر اندازه که غیرمستقیم‌تر باشد کارایی بیشتری نیز دارد، البته تجربه نیز به ما ثابت کرده که مستقیم‌گویی را به جز کار بهرام بیضایی ما هیچگاه به صورت خوبی انجام نداده‌ایم.
captcha