فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور
کد خبر: 3665780
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
تندگویان خبرداد:

فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور

گروه اجتماعی: معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور، از پرداخت تسهیلات ازدواج به ۶۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند و پیش‌بینی ما این است که این تعداد متقاضی تا پایان سال تسهیلات ازدواج به همه آنها پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر سه‌شنبه، 30 آبان در مراسم افتتاح «خانه جوان» در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه جدایی حوزه جوانان از ورزش، گفت: این لایحه در دولت در حال بررسی است و ماهم به عنوان نماینده دولت پیگیر موضوع در مجلس هستیم.
وی با بیان این‌که لایحه جدایی حوزه جوانان از ورزش در کمیسیون‌های مختلف در حال طرح است، تصریح کرد: برداشت ما این است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با این لایحه موافق هستند.
تندگویان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به جوانان، اظهارکرد: پیگیر هستیم با یکی‌از بانک‌های عامل تفاهم‌نامه همکاری امضاء تا در قالب آن تفاهم‌نامه وام‌های کارآفرینی را به جوانان کارآفرین پرداخت کنیم.
وی با بیان این‌که این تسهیلات از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد بود، ادامه داد: کل اعتبار پیش‌بینی شده در این حوزه ۲۰۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت 200 مرکز مشاوره ازدواج در کشور، از پرداخت تسهیلات ازدواج به ۶۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند و پیش‌بینی ما این است که این تعداد متقاضی تا پایان سال تسهیلات ازدواج  به همه آنها پرداخت شود.
تندگویان همچنین در رابطه با خانه جوان، اظهار کرد: ساماندهی مناسب خانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان در دستور کار قرار دارد و با برنامه‌ریزی ضرورت دارد خانه جوانان در دیگر شهرستان‌های لرستان هم ایجاد شود.
حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان نیز در این مراسم، گفت: یکی‌از دغدغه‌ها بعد از ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی فراموش شدن حوزه جوانان بود که خوشبختانه این حوزه مورد توجه قرار گرفت و ایجاد خانه جوانان نشان دهنده این توجه  است.
وی با تاکید بر توسعه کمی خانه‌های جوان در سطح استان، افزود: لرستان جامعه جوان و فعالی در حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی دارد و امیدواریم با بسترسازی اداره کل ورزش و جوانان و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد پیشرفت و موفقیت جوانان باشیم.
یادآور می‌‏شود، خانه جوان خرم‌آباد در مکانی استیجاری راه‌اندازی شده و دارای اینترنت، کلاس‌های آموزشی، سالن مطالعات و جلسات، تجهیزات ورزشی و نمازخانه است.
captcha