هویت‌بخشی به جوان؛ اولویت معاونت ساماندهی امور جوانان
کد خبر: 3666099
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
تندگویان تاکیدکرد:

هویت‌بخشی به جوان؛ اولویت معاونت ساماندهی امور جوانان

گروه اجتماعی: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر هویت‌بخشی و تقویت توجه به جوانان اظهارکرد: افزایش تشکل‌های جوانان در حوزه‌های مختلف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان که ظهر امروز چهارشنبه، یکم آذرماه در استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی ملت بزرگ ایران در نابودی داعش، گفت: سردار قاسم سلیمانی یکی‌از اسطوره‌ها و الگوهای جهان اسلام است این در حالی‌است که از نکات بارز سردار سلیمانی می توان به هماهنگی ایشان با دولت و ارتقاء روابط ایران اشاره کرد.
وی با بیان این‌که در موضوع جوانان باید به‌صورت کلی و همه‌جانبه مباحث را بررسی کنیم به جامعه آماری ۵۰۰ هزار نفری جوانان استان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان ما جامعه آماری بزرگ هستند که اگر به آنها توجه نشود به معضلات و تهدید بزرگ تبدیل می‌شوند.
تندگویان با بیان این‌که مسئولان باید موضوع جوان را به‌عنوان یک کشوری ببینند، ادامه داد: هوی‌ بخشی به جوان مهم‌ترین اولویت امور ساماندهی امور جوانان است، جوانان ما همان کسی است که انقلاب را به وجود آورده و در دفاع از حرم جان خود را فدا کردند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر واگذاری مدیریت‌ها به جوانان، عنوان کرد: مدیران پیشکسوت ما بهترین دوران مدیریتی خود را دوران جوانی می‌دانند لذا باید به جوان‌ها امکان حضور بدهیم.  
وی با بیان این‌که داعش را جوانان از صحنه جمع کردند، عنوان کرد: جوانان باید پُست‌های اجرایی را بگیرند این درحالی‌است که یکی‌از بحران‌های کشور ما بحران مدیریت است.
تندگویان اعطای وام ازدواج را یک گام بزرگ برای جوانان برشمرد و با بیان این‌که در رابطه با موضوع پرداخت وام ازدواج تا پایان سال‌جاری به مرحله به روز شدن پرداخت تسهیلات ازدواج خواهیم رسید، تصریح کرد: علاوه‌بر ازدواج باید سایر زیرساخت‌های جوانان فراهم شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با اشاره به این‌که در هر شهر بالای دویست هزار نفر جمعیت باید یک خانه جوان وجود داشته باشد به  سوق دادن تشکل‌های جوانان به سمت روستاها اشاره کرد و گفت: امکانات اشتغالی فراوانی در روستاها داریم که باید مورد توجه قرار گرفته شوند.
تندگویان، مدرک‌گرایی را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و با تاکید بر  تقویت نخبگان اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: ما در بسیاری از موارد نخبگانی داریم که مدرک دانشگاهی ندارند اما کارآفرینی ایجاد کردند،  لذا باید نخبگان اجتماعی مطرح و مورد تقدیر قرار گیرند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر حضور تشکل‌های مردم نهاد در ستاد ساماندهی امور جوانان، خاطرنشان کرد: حوزه جوانان حوزه بسیار مهم و اساسی و قابل توجه است که هرگز نباید از این حوزه غفلت کنیم کمااینکه روز گذشته نیز خانه جوان استان لرستان افتتاح شد.
وی به جذب صد هزار سرباز مهارت تا پایان سال‌جاری اشاره و با تاکید بر تشکیل خانه جوان در سطح کشور، افزود: استاندار لرستان توجه ویژه‌ای به حوزه جوانان و حل مشکلات این قشر مهم جامعه دارد.
captcha