شکل گیری انتفاضه چهارم؛ با کوبیدن میخ ترامپ بر تابوت صلح خاورمیانه
کد خبر: 3673067
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

شکل گیری انتفاضه چهارم؛ با کوبیدن میخ ترامپ بر تابوت صلح خاورمیانه

یک فعال فرهنگی عنوان کرد: اقدام ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت صهیونیست به بیت المقدس میخی بر تابوت صلح خاورمیانه بود، برای همیشه مسأله صلح خاورمیانه به فراموشی سپرده خواهد شد و با شکل گیری انتفاضه چهارم یکبار دیگر آرامش خواب از چشم رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی مراد کیانی مدرس و فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است، بخش لاینفک فلسطین و یکی از مهمترین اماکن مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
وی با بیان اینکه فلسطین کشور مشترک بین سه دین ابراهیمی است افزود: مردم اصیل فلسطین مسلمانان، یهودیان و مسیحیان بودند که با مهاجرت صهیونیست‌ها به این سرزمین، فلسطین اشغال و از همان زمان بذر اختلاف در این سرزمین پاشیده شد مردم مسلمان و بی گناه نیز توسط این رژیم غاصب از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و آواره شدند.
حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه شهر قدس دارای اماکن مقدسی برای سه دین ابراهیمی است اضافه کرد: بیت المقدس اولین قبله مسلمانان و محل تولد حضرت عیسی مسیح، مسجد قبه الصخره محل معراج پیامبر اعظم از مکان‌های مقدس مسلمانان و دیوار ندبه مکان مقدس یهودیان از جمله مکان‌های مقدس شهر بیت المقدس است.
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: در سال 1948 طبق اعلامیه بالفور، انگلستان بخش‌هایی از فلسطین را به عنوان کشور اسرائیل برای یهودیان به رسمیت می‌شناسد و در سال 1967 طی جنگ بین اعراب و رژیم صهیونیستی بخش‌های دیگر این سرزمین به اشغال می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی فلسطین در سال 1967 توسط سازمان ملل قدس به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود که منطقه شرقی به مسلمانان و منطقه غربی قدس به یهود یا در حقیقت توسط صهیونیست‌ها اشغال می‌شود و در این بین وضعیت شهر بیت المقدس بلا تکلیف باقی می‌ماند.
حجت‌الاسلام کیانی ابراز کرد: این تقسیم بندی همچنان ادامه می‌بابد تا اینکه در سال 1995 کنگره ملی آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت آمریکا به رسمیت می‌شناسد این مصوبه آن زمان اجرایی نمی‌شود تا آن هنگام که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شود.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه آمریکا حق دخالت در حاکمیت هیچ کشوری را ندارد گفت: هر کشوری حاکمیت خاص خود را دارد و دخالت در امور آن کشور تخلف بین المللی است حال آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس، آن را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قرار داده و این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است.
وی ابراز کرد: به نظر بنده می‌توان دو تحلیل از این سناریوی امریکایی-اسرائیلی داشت، نخست آنکه، آمریکا مدتی است در تصمیم گیری‌های خود متزلزل و دچار تناقض و سر در گمی شده و در حال اجرای سناریو‌های مختلفی جهت تضعیف جبهه مقاومت و ایران است که در این میان اولین کار او تاسیس و حمایت از گروه‌های تکفری با هدف ایجاد جنگ های مذهبی در منطقه خاور میانه در شش سال گذشته بوده است.
حجت‌الاسلام کیانی بیان کرد: تهاجم همه جانبه این گروه‌های تروریستی- تکفیری به سوریه و عراق و اقدام به بدترین جنایات انسانی در این دو کشور و تشکیل دولت اسلامی عراق و شام با نام داعش از جمله اقداماتش شرم آور آمریکا در این سناریو اش بوده است.
وی یادآور شد: زمان ظهور شکست‌های اولیه داعش توسط جبهه مقاومت، قیام مردم مظلوم یمن برای آزادی از زیر یوغ استکبار شکل می‌گیرد که رژیم غاصب صهیونیست و امریکا به فکر حمله به یمن توسط حکومت بدنام آل سعود به عنوان پیاده نظام خود می‌افتد و به گمان خویش ظرف مدت کوتاهی نیروهای حوثی در یمن را شکست خواهد داد و ضربه محکمی به جبهه مقاومت وارد خواهد کرد که در این موضوع نیز بازنده میدان بود.

جنگ یمن در واقع جنگ آمریکا و اسرائیل است
این مدرس دانشگاه ادامه داد: جنگ یمن در واقع جنگ آمریکا و اسرائیل است که بازیگران آن عربستان و امارات هستند و سه سال است که جز کودک کشی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و به حقیقت که آمریکا در این نقشه خود نیز با شکست روبرو شد، آمریکا پس از ناکامی در یمن، استقلال طلبی کردستان عراق را کلید زد که با روسیاهی در این حقه کثیف نیز راه به جایی نبرد.
حجت‌الاسلام کیانی اظهار کرد: آمریکا در ادامه برای فشار به حزب الله لبنان از طریق عربستان، سعد حریری نخست وزیر لبنان را مجبور به استعفاء در کشور عربستان نمود که این بار با شکست مفتضحانه‌ای به فکر خروج از این درماندگی افتاد و در آخرین بازی خود بحث انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس را در دستور کار خود قرار داد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه طبق نظر تحلیل گران سیاسی، این اقدام سخیف ترامپ به نفع مسلمانان بوده است افزود: بسیاری از کشور‌های مسلمان نشین در حال فراموشی و از یاد بردن فلسطین بودند که این تصمیم آمریکا یک بار دیگر مسأله فلسطین را در اذهان و افکار عمومی دنیا احیاء و بسیاری از کشور‌های مسلمان و دیگر ملل دنیا حتی اروپاییان هم پیمان رژیم صهیونیستی، را نیز وادار به موضع گیری نمود.
وی ادامه داد: تحلیل دیگرقابل برداشت از این موضوع، مسأله صلح خاورمیانه است که چند سالی بود استکبار جهانی به رهبری امریکا از یک سو و گروهی از فلسطینی‌ها به رهبری محمود عباس در طرف دیگر به دنبال برقراری صلح و دوستی بین دو کشور فلسطین و اسرائیل بود که با طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونسیتی به بیت المقدس شاید به دنبال تن دادن کشور‌های مسلمان مخالف صلح خاورمیانه، به وضع موجود باشد.
حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به اینکه این اقدام ترامپ میخی بر تابوت صلح خاورمیانه بود عنوان کرد: برای همیشه مسأله صلح خاورمیانه به فراموشی سپرده خواهد شد و با شکل گیری انتفاضه چهارم یکبار دیگر آرامش خواب از چشم رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه جبهه مقاومت بازوان ایران است گفت: انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس برای ایران خطر جدی در پیش ندارد شاید اندکی باعث تضعیف جبهه مقاومت شود هرچند تا زمانی که ملت ایران بر اساس تفکر انقلابی امام(ره) که استقلال طلبی و آزاد اندیشی است پیش رود هیچ قدرتی در برابر ما یارای ایستادگی نیست.
این فعال فرهنگی عنوان کرد: وعده رهبران الهی به دلیل ارتباط ویژه ای که با پرودگار خود دارند بی شک تحقق یافتنی است آن زمان که رهبر معظم انقلاب سه سال گذشته، نابودی رژیم صهیونیستی را 25 سال دیگر خاطر نشان نمود همگان بر این باورند که پایان عمر رژیم کودک کش صهیونیست نزدیک و انشاء الله کمتر از 22 سال دیگر خواهد بود مشروط بر اینکه مسلمانان اتحاد و انسجام خود را همچنان حفظ کنند.
وی با تأکید بر اینکه بیت المقدس هموراه از آن فلسطین بوده و خواهد ماند یادآور شد: باید همواره در راستای ایجاد وحدت بین امت‌های اسلامی تلاش کرد تا خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمن کشید تا نتواند از اختلاف مذهب استفاده کرده و به فکر ضربه زدن به کشور‌های مسلمان باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۴:۰۸
0
0
واقعا مصاحبه خوب و پر محتوایی است
این حاج آقا اهل همدانه حیف است از وجودش باید خوب بهره برد
captcha