مشکلات جلسات قرآن را به امور مساجد اطلاع دهید/ شناسایی قاریان راتب
کد خبر: 3673567
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
حجت‌الاسلام صداقت:

مشکلات جلسات قرآن را به امور مساجد اطلاع دهید/ شناسایی قاریان راتب

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خواستار شد تا موانع پیش‌ روی جلسات قرآن به اطلاع امور مساجد رسانده شود، بیان کرد: با سازمان دارالقرآن مذاکراتی داشته‌ایم و قرار است قاریان راتب برای مساجد شناسایی شوند.

رد نشود //// قاریان راتب مساجد شناسایی می‌شوند/مشکلات جلسات را به امور مساجد اطلاع دهید

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت، سرپرست معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به طرح نهضت قرآن در مساجد بیان کرد: چند سالی است که در امور مساجد، طرحی به نام نهضت قرآن را داریم که مهم‌ترین بخش آن کرسی تلاوت و تفسیر قرآن است. برگزاری کرسی تفسیر برعهده امام جماعت است، اما کرسی تلاوت را نیز داریم و قرار بر این است که مسجد، سراغ قاریان برود و از آنها برای تلاوت قرآن دعوت به عمل آورد.
صداقت در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتی که برخی از اساتید جلسات آموزش قرآن با هیئت امنا و یا امام جماعت دارند، تصریح کرد: رویکرد مساجد نباید اینگونه باشد، مگر اینکه امنا و یا امام جماعت، دلیلی برای این کار داشته باشند، ممکن است مسجد برنامه‌های قرآنی داشته باشد و برای این استاد، نتواند جلسه‌ای را منعقد کند، اما یک زمان هم برنامه‌ای وجود ندارد و مشکل ایجاد می‌شود که در این‌ صورت ما نیز از آنها در این مورد سؤال می‌کنیم که به چه دلیل اجازه برگزاری جلسه قرآن را نمی‌دهند؟
وی بیان کرد: در امور مساجد کلاس‌های توجیهی داریم و یکی از موضوعات اصلی که مطرح می‌شود، مسأله قرآن است، البته مساجد ما خودشان پایه‌گذار جلسات قرآن هستند، اما مردم اگر امور مساجد را از معدود مساجدی که اختلاف‌هایی با جلسات قرآن دارند، آگاه کنند، وارد می‌شویم تا موانع برطرف شود.
صداقت در ادامه تصریح کرد: طرح کرسی‌های تلاوت را به مساجد ارسال کرده‌ایم، البته برگزاری کرسی‌های تلاوت به صورت روزانه برای مساجد، قدری هزینه‌‌بردار است، اما ماهی یک بار می‌توانند، کرسی تلاوت برگزار کنند و توصیه ما نیز همین است.
وی بیان کرد: دلیل این تأکید بر برگزاری کرسی‌های تلاوت نیز اثرگذاری آن است، چنان که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمودند گاهی اثر یک تلاوت خوب کار 10 منبر را انجام می‌دهد، ما به طبق همین نظر پیگیری‌هایی را با سازمان دارالقرآن داشته‌ایم و قرار است در این زمینه، تفاهم‌‌نامه‌ای را نیز امضا کنیم که از این طریق قاریان مناطق شناسایی شوند و در دسترس مساجد قرار گیرد تا قاریان راتب برای مساجد تعیین شوند. ضمن اینکه تفاهم‌نامه نیز تا چند ماه آینده به امضا می‌‌رسد، چنان که با سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

captcha