ادغام اتحادیه قرآنی کشور تا پایان سال انجام می‌گیرد/ تجدیدنظر در آئین‌نامه تأسیس خانه‌های قرآن شهری و روستایی
کد خبر: 3673572
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹
قره‌شیخلو:

ادغام اتحادیه قرآنی کشور تا پایان سال انجام می‌گیرد/ تجدیدنظر در آئین‌نامه تأسیس خانه‌های قرآن شهری و روستایی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی گفت: پس از تأیید نهایی انتخابات اتحادیه مدغم استان تهران، تکلیف و پرونده 31 استان بسته می‌شود و در ادامه تاریخ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری را مشخص می‌کنیم.

مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص روند ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، اظهار کرد: هیئت رسیدگی وظیفه‌اش نظارت بر روند ادغام بوده و این وظیفه را به درستی انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه مرحله اول ادغام، تشکیل اتحادیه مدغم در 31 استان بوده است، اضافه کرد: مرحله اول از پنجم مرداد‌ تا 28 مهرماه امسال انجام شد و در حال حاضر نیز مراحل اداری و ثبت این انتخابات در حال انجام است، البته مشکلات کمی در انتخابات استان تهران داشتیم که در حال بررسی آن هستیم و در صورتی که انتخابات استان تهران تأیید نهایی شود، تکلیف و پرونده 31 استان بسته می‌شود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: به زودی، تاریخ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری را مشخص می‌کنیم، چون باید نمایندگان استان‌ها و اتحادیه‌های جدید استان‌ها به عنوان مجمع عمومی بیایند و انتخابات کشوری را برگزار کنند. درصددیم براساس همکاری دوستان در هیئت رسیدگی به موسسات قرآنی، همچنین در اتحادیه‌های استانی، به یاری خداوند تا پایان سال، ادغام اتحادیه کشوری را شاهد باشیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه مدغم کشوری به شورای توسعه تحویل داده شده و یا از سوی شورا تأیید شده است، اظهار کرد: هرچیزی که برای انجام انتخابات سالم و خوب لازم باشد و مقدمات لازم در نظر گرفته می‌شود. بنا بر این است که تا پایان سال نیز این ادغام انجام می‌شود.
قره‌شیخلو در پاسخ به سؤال دیگری درباره فعالیت خانه‌های قرآن روستایی و شهری و رابطه آن با هیئت رسیدگی، بیان کرد: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات از تشکل‌هایی که ثبت رسمی در کشور می‌شوند و شخصیت حقوقی دارند، حمایت می‌کند. خانه‌های قرآن، تشکل‌های غیر رسمی هستند و شخصیت حقوقی ندارند؛ چرا که مأموریت‌ها و فعالیت‌های محدودی دارند. البته آیین‌نامه خانه‌های قرآن شهری و روستایی را تجدید نظر کردیم و در حال راه‌اندازی سامانه آن نیز هستیم. زمانی که سامانه آن ایجاد شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد تا افرادی که تمایل دارند در آن سطح کار کنند در خدمتشان باشیم.
وی ادامه داد: خانه‌های قرآن مجوزهای داخلی از سازمان تبلیغات اسلامی دارند و نیازی به ثبت در شرکت‌ها ندارند.

captcha