حوزه‌های علمیه برای ارتباط با استارتاپ‌ها وارد عمل شوند/ اپلیکیشن‌ها تشنه محتوای قرآنی
کد خبر: 3673672
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
منصورنژاد عنوان کرد:

حوزه‌های علمیه برای ارتباط با استارتاپ‌ها وارد عمل شوند/ اپلیکیشن‌ها تشنه محتوای قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرعامل کانون فن آوری استان قم خواستار اقدام حوزه‌های علمیه برای ورود به مبحث استارتاپ‌ها شد و گفت: منابع ساختارنیافته‌ای در حوزه علوم دینی وجود دارد اما مناسب اپلیکیشن‌ها نیستند.

عباس منصورنژاد، مدیرعامل کانون فن‌آوری استان قم درگفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا نبأ با تأکید بر وجود منابع قوی در حوزه دینی، گفت: در حوزه مباحث دینی به طورکلی محتوای زیادی داریم اما فعالیتی در زمینه تهیه استارتاپ و اپلیکیشن در این حوزه صورت نگرفته است.

وی در ادامه به بیان مشکلات و آسیب‌های این حوزه پرداخت و گفت: منابع ساختار نیافته‌ای در حوزه علوم دینی و اندیشه‌ای وجود دارد اما این ساختارها مناسب اپلیکیشن‌ها نیستند.

مدیرعامل کانون فن آوری استان قم اضافه کرد: علی‌رغم وجود منابع قوی اسلامی این منابع به صورت محتوای دسته بندی شده، بازتولید نشده‌اند. آن دسته از منابعی هم که دسته بندی شده‌اند، متناسب با فضای مجازی آماده و ارائه نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌هایی هم که متناسب با فضای مجازی آماده شود‌ه‌اند دارای روش‌های توزیع نامشخص هستند و از سوی دیگر جامعه هدف خود را دقیق تعریف و تعیین نکرده‌اند، در حالی که استارتاپ‌ها چون در بین مردم محبوب شده‌اند می‌توانند پلی بین مخاطب و محتوا باشند. در این بین ما به یک تصویرگر نیازداریم تا بین این دو رابطه برقرار کند؛ یعنی به افرادی نیاز داریم که هم مردم را خوب بشناسد و هم فناوری‌های روز را.

منصورنژاد افزود: محتوایی وجود دارد که باید به مردم ارائه شود، برای این کار باید استارتاپ‌های دینی را به خوبی به مردم معرفی کنیم. اما این حوزه‌های علمیه هستند که باید پیش‌قدم شوند و خواستار برقراری ارتباط با استارتاپ‌ها باشند. اگر بتوانیم استارتاپ‌ها را در حوزه دینی هدفمند کنیم و حوزه‌های علمیه نیز محتوای دینی ـ مذهبی دسته‌بندی شده را ارائه دهند، می‌توان محصولات و اپلیکیشن‌های مناسب تولید کرد.

وی در پایان گفت: ما در صنعت استارتاپ، تکنولوژی و نیروی انسانی متخصص را داریم، اگر حوزه علمیه محتوای ارزشمند دینی را ساختارمند کرده در اختیار ما قرار دهد با توجه به شناختی که ما از مخاطب داریم می‌توانیم محصول مناسب و جدید تولید کرده و حتی آن محصول را به فروش برسانیم.

مسعود باریکان

captcha