بهره‌برداری از نتایج پیمایش «ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جوانان» در سال 97
کد خبر: 3673738
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

بهره‌برداری از نتایج پیمایش «ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جوانان» در سال 97

گروه جامعه: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی یکی از مهم‌ترین محورهای پژوهشی را هفتمین دوره پیمایش ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جوانان برشمرد و اظهار کرد: این پژوهش با مشارکت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اجرایی و نتایج آن برای سال 97 قابل بهره‌برداری است.

محمدرضا  فضلی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت هفته پژوهش به تبیین برخی از اقدامات این مرکز پرداخت و گفت: طی سال گذشته 80 طرح پژوهشی در موضوعات ورزش و جوانان با نگاه مطالعات دینی و نسلی و آسیب شناسانه انجام گرفت و در سامانه سمات ثبت شد.

وی ادامه داد: علاوه بر ثبت این طرح‌های پژوهی، پایان نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با مأموریت‌های وزارت ورزش و جوانان نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

فضلی به برگزاری همایش دبیران شورای پژوهش و فناوری اشاره و عنوان کرد: گزارشی از عملکرد این شوراها ارائه می‌شود و پس از بررسی عملکرد آنان از برترین‌ها و فعال‌ترین‌ها در حوزه شاخص‌های تعریف شده تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: از جمله شاخص‌هایی که مد نظر بوده است نیز می‌توان به طرح‌های پژوهشی، حمایت از پایان نامه‌ها و برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و نشست‌های منطقه‌ای و کنگره‌های ملی اشاره کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه حوزه سرویس دهی این مرکز به اجزای داخلی وزارت ورزش و جوانان محدود است، گفت: معاونت جوانان و دفاتر زیر مجموعه آن و همچنین معاونت‌های ورزشی از جمله نهادهایی هستند که درخواست پژوهش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

فضلی محورهایی همچون گرایش جوانان به دین و بررسی چرایی تجرد جوانان را از جمله موضوعات مهمی برشمرد که در این مرکز مورد بررسی و پژوهش قرار می‌گیرد و در حال انجام است.

وی یکی از مهم‌ترین محورهای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان را هفتمین دوره پیمایش ارزش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جوانان برشمرد و اظهار کرد این پژوهش با مشارکت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اجرایی و نتایج آن برای سال 97 قابل بهره‌برداری است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: گویه‌های وسیعی در این پیمایش مدنظر است و از جوانان 15 تا 29 ساله با ظرفیت 18 هزار نمونه بهره برده شده است.

 

captcha