نمایشگاه هولوکاست در تونس جنجال‌ آفرید
کد خبر: 3673758
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

نمایشگاه هولوکاست در تونس جنجال‌ آفرید

گروه بین‌الملل: اقدام برخی گروه‌های سیاسی برای برپایی نمایشگاه «هولوکاست» در تونس با واکنش گسترده مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور مواجه شد.

نمایشگاه هولوکاست در تونس جنجال‌آفرین شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ اقدام برخی طرف‌های سیاسی برای برپایی نمایشگاه «هولوکاست» در تونس با واکنش گسترده مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور مواجه شد و برگزارکنندگان آن به عادی‌سازی روابط با اسرائیل متهم شدند.

«حبیب کزدغلی»، رئیس سابق دانشکده ادبیات دانشگاه «منوبه» تونس در تلاش برای برپایی نمایشگاه عکسی با موضوع «هولوکاست» در کتابخانه ملی تونس بود که این اقدام با واکنش فعالان سیاسی و اجتماعی مواجه شد.

معترضین با سر دادن شعارهایی، حمایت خود از ملت فلسطین اعلام کردند و در نهایت فعالیت این نمایشگاه اندکی پس از اعتراضات لغو شد.

همچنین تعدادی از فعالان سیاسی و پژوهشگران تونسی ضمن اعتراض به برپایی این نمایشگاه اعلام کردند که در حادثه هولوکاست نوعی بزرگنمایی شده و از آن به‌عنوان ابزاری برای ارتکاب جنایات سوءاستفاده شده است. 

برگزارکنندگان نمایشگاه در واکنش به این اعتراضات، مدعی شدند که هدف از برپایی آن، محکومیت جنایات نازی‌ها علیه یهودیان است و ما باید میان پیروان آیین یهود و فعالیت‌های غیربشری رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین تفاوت قائل شویم.

رجاء بن سلامه، مدیر کتابخانه ملی تونس نیز با ارائه توضیحی در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت: «میان یهودیان و رژیم صهیونیستی تفاوت وجود دارد و ما هرگونه نژادپرستی را محکوم می‌کنیم». 

گفتنی است، برخی گروه‌های تونسی در حالی در نظر داشتند چنین نمایشگاهی را برگزار کنند که طی روزهای اخیر لایحه‌ای از سوی 100 تن از نمایندگان پارلمان تونس به ریاست پارلمان ارائه شده که در آن بر 5 ساله زندان و پرداخت جریمه برای برای هر فردی که در راستای عادی‌سازی با اسرائیل تلاش کند، تأکید شده است/.

captcha