تداوم تظاهرات جهانی در اعتراض به طرح ترامپ+ عکس
کد خبر: 3673769
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

تداوم تظاهرات جهانی در اعتراض به طرح ترامپ+ عکس

گروه بین‌الملل: با گذشت 12 روز از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط دونالد ترامپ، تظاهرات در کشورهای مختلف جهان در اعتراض به این طرح صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 ادامه تظاهرات در سراسر جهان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ صدها نفر از مردم بوسنی دیروز ( 26 آذر) با تظاهرات در «سارایوو» پایتخت این کشور به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس اعتراض کردند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن بنرهایی که بر آن‌ها نوشته شده بود «دست‌ از قدس بردار» و «قدس پایتخت فلسطین»، خشم و اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.

هزاران مسلمان آمریکایی نیز در اعتراض به تصمیم ترامپ در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن دی سی تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان با حمل پرچم فلسطین، پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کرد. آن‌ها همچنین شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر داده بودند.

صدها شهروند فرانسوی نیز عصر دیروز در پاریس علیه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس تظاهرات کردند.

تظاهرات خشم علیه تصمیم اخیر آمریکا در پاریس در حالی برگزار شد که علی رغم صدور مجوز، پلیس جلوی حرکت مردم به سمت سفارتخانه آمریکا را گرفت. تظاهرات قرار بود از میدان شاتله در پاریس به سمت سفارتخانه آمریکا در میدان کنکورد انجام شود و در آنجا مردم اعتراض خود را به سیاست‌های آمریکا اعلام کنند اما پلیس مانع شد.

 ادامه تظاهرات در سراسر جهان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

این تظاهرات با قرائت بیانیه‌ای در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا همراه و از سران اتحادیه اروپا خواسته شد که به قانونی که خودشان درباره ممنوعیت خرید کالاهای رژیم صهیونیستی وضع کرده‌اند پایبند باقی بمانند.

در شهر استراسبورگ فرانسه نیز حدود 2 هزار نفر در حمایت از شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین تظاهرات کردند. تظاهرات مشابهی نیز با حضور هزاران نفر در شهرهای بن و فرانکفورت در آلمان برگزار شد.

در شهر وین پایتخت اتریش هم تظاهرات کنندگان در برابر سفارت آمریکا تجمع کرده و شعارهایی علیه رژیم نژادپرست و آپارتاید صهیونیستی سر دادند و خواستار آزادی فلسطین و پایان اشغال قدس شدند.در تظاهرات شهر رتردام هلند نیز 150 نفر شرکت کردند.

 ادامه تظاهرات در سراسر جهان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

در شهر امان، پایتخت اردن نیز زنان معترض با برپایی راهپیمایی مخالفت خود را با این اقدام ترامپ اعلام کردند. در الجزایر سیاستمداران، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های غیردولتی و دانشجویان در تظاهرات اعتراض‌آمیز سراسری شرکت کردند.

در اندونزی حدود 80 هزار نفر با تجمع در یکی از میدان‌های اصلی شهر جاکارتا با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهایی مانند «فلسطین آزاد» نوشته شده بود اقدام ترامپ درباره قدس را محکوم کردند.

 ادامه تظاهرات در سراسر جهان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

هزاران نفر از مردم پاکستان نیز در شهر کراچی واقع در جنوب این کشور نیز به دعوت حزب جماعت اسلامی پاکستان علیه تصمیم ترامپ تظاهرات کردند/.

  ادامه تظاهرات در سراسر جهان در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس

 

 

 

 

 

captcha