دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است/ تحریف و فراموشی دو نگرانی در خصوص دفاع مقدس
کد خبر: 3673776
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
سردار کارگر:

دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است/ تحریف و فراموشی دو نگرانی در خصوص دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه: رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است و همه احاد مردم در آن سهیم هستند و امروز هر چه داریم مدیون دفاع مقدس هستیم.

دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است/ تحریف و فراموشی دو نگرانی در خصوص دفاع مقدس

 به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن(ایکنا)، همایش راویان دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز 27 آذرماه با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از راویان دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد. سردار کارگر با اشاره به این موضوع که مقام معظم رهبری در اساسنامه بنیاد بر دو موضوع فراموشی و تحریف تاکید داشتند اظهار کرد: ایشان تاکید کردند که نباید دفاع مقدس فراموش، تحریف و به انحراف کشیده شود. در 26 اسفند سال 92 مقام معظم رهبری از برگزاری برخی مراسم‌ها به نام مراسم دفاع مقدس انتقاد کردند و فرمودند در برخی از این مراسم‌ها بر ضد دفاع مقدس عمل می‌شود و این موضوع تحریف می‌شود؛ بنابراین حواستان باشد تا در ارائه محتوا دچار مشکل نشوید.

وی افزود: نشانه‌های را شاهد هستیم که در عصر امروز انقلاب را هم تحریف می‌کند و به نوعی انقلاب در تبلیغات فضای مجازی محاکمه می‌شود.آنها در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که انقلاب برای ما چه کرد و به صورت سلیقه‌ای بخشی از مصاحبه را دستچین می‌کنند و جملات را کنار هم قرار می‌د‌هند و در نهایت نتایج اشتباه را به نشر و تبلیغ می‌کنند. همچنین در بخش دیگر با طرح چنین پرسش‌های مبنی بر اینکه اشتباهات ما در دفاع مقدس و انقلاب چه بود توطئه ایجاد می‌کنند در حالی که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درخشان بوده اگر چه اشکالاتی به همراه داشته اما برجسته نیست.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید درباره دفاع مقدس صحبت کنید نمی‌توانید انقلاب را کنار بگذارید در سوم خرداد سال 96 خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند انقلاب اسلامی ما به واسطه دفاع مقدس تثبیت شده است و اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی دچار چالش‌های مختلف می‌شد. در واقع دفاع مقدس تثبیت انقلاب اسلامی حتی در دفاع مقدس امام خمینی(ره) به آزمون گرفته شد و رو سفید بیرون آمد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است و همه ملت ایران در آن سهیم هستند.ما در دفاع مقدس آمدیم تا جمله «ما می‌توانیم» را به اثبات برسانیم همچنین امروز هر چه داریم که می‌توان به انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین اشاره کرد همگی مدیون دفاع مقدس است. در واقع یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بسیج است.

سردار کارگر با اشاره به این موضوع که حتی مسئولان کشور در جلسات برجام، هرجا که کم می‌آورند، از دفاع مقدس صحبت می‌کردند، گفت: رئیس‌جمهورسابق آمریکا، در نشست‌های مختلف عنوان می‌کرد که دست ایران در هشت سال دفاع مقدس خالی بود، اما جنگیدند و پیروز شدند و حال که امروز دست‌شان پر است.
وی افزود: امروز حتی به واسطه دفاع مقدس، سینما و هنر تحول یافته است و امروز به برکت شهدا، یکی از کشور‌های قدرتمند دنیا هستیم.
رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس بسیار پررنگ بود، اما یکی از اشکالاتی که به ویژه بر من وارد است این بوده که نتوانستیم نقش امام را در دفاع مقدس نشان دهیم و امام(ره) در دفاع مقدس، مظلوم واقع شده است.
وی بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، نزدیک به ۴۰ کشور پشت عراق ایستادند و با ما جنگیدند. هشت سال دفاع مقدس، جنگ جهانی کوچک و به نوعی دفاع مقدس، قیامت کبری بود.
سردار کارگر اظهار کرد: درعملیات‌های مختلف، توکل رزمندگان بر خدا بود و به نوعی اخلاق اسلامی در دفاع مقدس جاری بود.
وی بیان کرد: سال گذشته شش میلیون نفر در سفرراهیان نور شرکت داشتند که ۸۰ درصد از این نفرات، در مقطع سنی ۱۵ تا ۳۰ سال بودند؛ این تعداد بازدیدکننده نشان می‌دهد که هنوز هم مردم مشتاق موضوع جهاد و شهادت هستند و این دروغ بزرگی است که عنوان می‌کنند مردم از جهاد و شهادت خسته شده‌اند.
رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تقاضایی که از شما راویان دفاع مقدس دارم این است که با فضای مجازی بیشتر آشنا شوید چراکه جوانان امروزه بسیار تغییر کرده‌اند و موضوع فضای مجازی یک انقلاب است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند که فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی است؛ بنابراین راویان باید حداقل با فضای مجازی آشنایی داشته باشد.
سردار کارگر اظهار کرد: موضوع تربیت راویان جوان، بسیار اهمیت دارد که امیدواریم این امر را مدنظر قرار دهید. همچنین راهیان نور، فناوری نوین در انتقال گنجینه بوده که منظور از گنج همان جنگ است.
وی بیان کرد: ما دفاع مقدس را نباید جناحی کنیم؛ چراکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم، ادیان، مذاهب، اقشار، اصناف است و همه جناح‌های سیاسی در دفاع مقدس گنجانده می‌شوند. بزرگترین انحراف دفاع مقدس این است که آن را جناحی کنیم. درواقع دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است.
سردار کارگر اظهار کرد: تراز دفاع مقدس، تراز امام و رهبری است و ما نباید آن را کوچک بشماریم. همچنین دفاع مقدس امروز متعلق به جمهوری اسلامی نبوده بلکه فراتر از مرز‌ها رفته است؛ چراکه فرهنگ دفاع مقدس، سوریه، عراق، یمن و لبنان را نجات داد.
captcha