شیراز؛ میزبان جشنواره پژوهش‌های قرآن و عترت
کد خبر: 3673788
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

شیراز؛ میزبان جشنواره پژوهش‌های قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز از برپایی جشنواره مقاله، كتاب و پایان‌نامه قرآن و عترت به میزبانی این دانشكده طی ایام هفته قرآن و عترت استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، زینب روستایی، رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز امروز، 27 آذرماه از برگزاری جشنواره مقاله، كتاب و پایان‌نامه قرآن و عترت به میزبانی این دانشكده خبر داد و گفت: در راستای برگزاری دومین هفته قرآن و عترت استان فارس این جشنواره برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه هفته قرآن و عترت فارس طی روزهای 9 تا 14 دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: در این هفته 25 جشنواره فرهنگی ـ هنری با موضوع‌های قرآن و عترت برگزار می‌شوند كه یكی از آن‌ها جشنواره مقاله، كتاب و پایان‌نامه قرآن و عترت است.
روستایی، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع)، ارج نهادن به مطالعات معنوی، دینی، اسلامی- ایرانی، ایجاد بستر مناسب جهت بروز خلاقیت‌های دانشجویان و اساتید در پرداختن به موضوعات فرهنگ اسلامی، شناسایی پژوهشگران فعال عرصه قرآن وعترت عنوان کرد.
رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن شیراز با بیان اینکه این جشنواره در ٢ بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی در ١١ محور شامل مضامین و معارف دینی و قرآنی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایثار و شهادت، کلیات مفاهیم و موضوعات و داستان‌های قرآن و عترت، زندگی و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، عفاف و حجاب، ولایت و مهدویت، وحدت اسلامی، احکام و قوانین اسلامی و سایر موضوعات مرتبط با قرآن و عترت برگزار خواهد شد.
دبیر علمی کمیته جشنواره پژوهش قرآن و عترت استان فارس با بیان اینكه بخش ویژه این جشنواره به موضوع «شهدای مدافع حرم از منظر قرآن و عترت» اختصاص یافته است، گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند دو اثر را در قالب پایان نامه، کتاب و مقاله ارائه دهد.
وی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را 10 دی‌ماه امسال عنوان كرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات، كتاب‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع قرآن و عترت را كه از سال 94 تا 96 به نگارش درآ‌مده‌اند به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند.
روستایی گفت: متقاضیان جهت شركت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت www.quranfars.com نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام كنند.

captcha