مسئولی که قرآن را نمی‌شناسد اثراتش در رفع بزهکاری را نمی‌فهمد +صوت و عکس
کد خبر: 3673798
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
قاری و مدرس قرآن:

مسئولی که قرآن را نمی‌شناسد اثراتش در رفع بزهکاری را نمی‌فهمد +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: عبدالمحمد پورعاشوری با ابراز تاسف از وضعیت بودجه قرآنی گفت: مسئولی که قرآن را نمی‌فهمد، متوجه نمی‌شود که قرآن رفع بزهکاری در جامعه خواهد کرد، بنیان خانواده‌ها را محکم می‌کند و زندان‌ها خالی می‌شود.

مسئولان، نه قرآنی هستند نه قرآن را می‌فهمند/ تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش بزهکاری با قرآن+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن عبدالمحمد پورعاشوری، قاری و مدرس کشورمان شب گذشته بیست و ششم آذرماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) واقع در شادآباد، کوی 17 شهریور، 15 متری دوم و سوم، جنب درمانگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

در این جلسه قرآنی، اعضای جلسه به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و پورعاشوری، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

از جمله نکاتی که پورعاشوری به قاری نوجوان حاضر در جلسه متذکر شد، تلاوت و تمرین روزانه تلاوت‌های تقلیدی از قاریان مصری بود که در این باره گفت: دانش‌آموزان، اغلب به جز درس خواندن، کار دیگری ندارند و در کنار درس خواندنشان می‌توانند روزانه دو ساعت تلاوت قرآن انجام دهند.

مسئولان، نه قرآنی هستند نه قرآن را می‌فهمند/ تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش بزهکاری با قرآن+صوت و عکس

در پایان جلسه شب گذشته، پورعاشوری دقایقی با خبرنگار ایکنا به گفت‌وگو نشست. وی در آستانه ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه حدود سه سال است که در آستان عبدالعظیم(ع) تلاوت می‌کند گفت: در شب‌های خاصی همچون شب‌های شهادت امام هادی(ع) یا شب‌های ولادت دیگر ائمه(ع) محمدحسن موحدی با من تماس می‌گیرد  و برای تلاوت از بنده دعوت می‌کند. یک یا دوبار هم این اتفاق نیفتاده است و انگار خبری هست و خودشان حواسشان هست.

این قاری ممتاز کشورمان با بیان وضعیت تاسف بار قرآنی کشور و کم کردن بودجه قرآنی گفت: با این فضای موجود، انتظاری غیر از این از مسئولین نیست؛ چرا که قرآن را نمی‌فهمند و نمی‌دانند که با قرآن می‌شود بزهکاری‌های جامعه را کم کرد، بنیان خانواده‌ها محکم‌تر می‌شود. با قرآن می‌شود زندان‌ها و دادسراها را کمتر کرد. در جمهوری اسلامی ایرانی که 16 میلیون پرونده قضایی وجود دارد که اگر بیشتر آن یک خواهان و یک خوانده داشته باشد، 32 میلیون نفر درگیر می‌شوند که واقعا تاسف بار است.

مسئولان، نه قرآنی هستند نه قرآن را می‌فهمند/ تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش بزهکاری با قرآن+صوت و عکس

پورعاشوری ادامه داد: با ورزش و هنر و ...نمی‌شود اوضاع را کنترل کرد. در اثنای جلسات قرآنی، جوانانی شکل می‌گیرند که باعث افتخار اساتید و والدین هستند. یکی از این بچه‌ها، مهدی صالح است که سالیان سال در جلسات حقیر شرکت کرده و امسال دیپلم گرفته است و رتبه اول جشنواره خوارزمی را کسب کرده و قاری مراسم نیز، خودش است.

وی در ادامه به پویش سراسری قاریان قرآن اشاره کرد و گفت: این پویش هم که پس از مسابقات ارومیه راه افتاد، حرکت خوبی بود، اما خوب، جهت پیدا نکرد. بنده هم از مشاورین این پویش بودم، اما یک بار هم با بنده تماس حاصل نشد که آیا نظری، پیشنهادی دارید. حالا بر فرض، نظر هم بدهیم، شخص مسئولی از اوقاف می‌آید و تمام صحبت‌های ما را با لفاظی رد می‌کند و تمام ناراحتی ما از فضای موجود را کنار می‌گذارد.

این قاری ممتاز کشور در پایان گفت: بنابر فرمایش حضرت آقا که وقتی می‌بینند در بحث فرهنگی از مسئولان کاری برنمی‌آید، فرمان آتش به اختیار می‌دهد، سعی کردم تا به عنوان قطره‌ای در این جامعه قرآنی، خدمت کنم و خدا را شاکرم که از 10 سال پیش جلسات قرآنی را در مناطق مختلف تشکیل دادم و در هر جلسه حداقل 3 الی 4 نفر قاری خوشخوان در جلسه حضور دارند.

مسئولان، نه قرآنی هستند نه قرآن را می‌فهمند/ تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش بزهکاری با قرآن+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسات قرآن دیگر پورعاشوری، شنبه‌ها(نیمه اول سال دوساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از اذان مغرب و عشاء) در مسجد زینبیه واقع در چهارراه یافت آباد، بلوار معلم، بعد از چهارراه قهوه‌خانه، محله شمس آباد خیابان شهید محمودی برگزار می‌شود. دوشنبه‌ها(نیمه اول سال دوساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از اذان مغرب و عشاء) در مسجد المهدی(عج) واقع در اسلامشهر، میدان نماز، موسی‌آباد، خیابان المهدی(عج) برگزار می‌شود. چهارشنبه‌ها بلافصله پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در یافت آباد، خیابان جمال الدین اسدآبادی، کوچه کوهی برگزار می‌شود. همچنین جلسه سه‌شنبه‌های این قاری ممتاز کشورمان، در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در مهرآباد جنوبی، ۲۰ متری تختی برگزار می‌شود. پنجشنبه ها(نیمه اول سال دوساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال پس از اذان مغرب و عشاء) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در تولیددارو، خیابان شهید یادگار(شرقی)، خیابان شهید عباسی برگزار می‌شود.

این قاری ممتاز جمعه‌ها نیز در مسجد جامع علی بن موسی الرضا(ع) واقع در مهرآباد جنوبی، کوی فردوس، خیابان شهید بیگلو از ساعت 15:30  و از ساعت 8 صبح در مسجد محسنی واقع در تهرانسر، بلوار گلها، ابتدای بلوار یاس، خیابان فجری جلسه‌داری می‌کند.

در ادامه گزارش تصویری و تلاوت امیرحسین الله یارپور ارائه می‌شود.

کد

 

مطالب مرتبط
captcha