اعلام استان‌های شاخص طرح قرآنی «منادیان وحدت»
کد خبر: 3673810
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

اعلام استان‌های شاخص طرح قرآنی «منادیان وحدت»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طرح منادیان وحدت به صورت کاملا مطلوبی در استان‌های مدنظر اجرا شد، گفت: به طور ویژه، استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و گلستان، استان‌های شاخص در اجرای این طرح بودند.

گلستان، خراسان جنوبی و کردستان؛ استان‌های شاخص طرح «منادیان وحدت»

منصور آقامحمدی، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با بازتاب و نیز تأثیر طرح قرآنی «منادیان وحدت» که طی هقته وحدت در 13 استان سنی‌نشین کشور اجرا شد، اظهار کرد: همانطور که پیش از این اشاره شد، سازمان دارالقرآن الکریم طی ایام وحدت اقدام به اجرای طرح «منادیان وحدت» در 13 استانی که برادران اهل سنت نیز در آن‌ها ساکن هستند، کرد تا از این طریق گامی در راستای ایجاد اتحاد و وحدت بیشتر در میان مسلمانان شیعه و سنی برداشته باشیم.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: به حمدالله این طرح به صورت کاملا مطلوبی در استان‌های مورد نظر اجرا شد و طبق گزارشاتی که از استان‌های مختلف به دست ما رسید، خروجی برنامه‌های قرآنی طرح منادیان وحدت خیلی مطلوب بوده و استقبال مردمی نیز از اجرای کرسی‌های تلاوت به‌ ویژه در بحث تلاوت‌های قاریان بین‌المللی و خوش‌خوان بسیار فراوان و عالی بوده است.
آقامحمدی تصریح کرد: یکی از اهدافی که در طرح منادیان وحدت پیگیری می‌شد، استفاده از ظرفیت قرآنی استان‌های مدنظر در طرح بود که این امر باعث شد تا قاریان قرآن بومی استان‌های مختلف علاوه بر اینکه به مردم آن استان‌ها معرفی شده و به عنوان چهره قرآنی برای ایشان شناخته شدند، بتوانند نسبت به ارائه بیشتر برنامه‌ها و تلاوت‌های قرآنی خود اقدام کنند.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه طبق گزارشات رسیده از استان‌های مورد نظر، برنامه‌های رضایت‌بخشی در میان مردم اجرا شده است، افزود: همچنین، در برخی از برنامه‌هایی که اجرا شد، بلافاصله بعد از تلاوت قرآن، برنامه سخنرانی توسط سخنرانان مختلف در مورد آیات تلاوت شده برگزار شد که اکثر این سخنرانان نیز افراد بومی و اهل سنت در خود استان‌های هدف بودند.
آقامحمدی ادامه داد:‌ یکی از ویژگی‌های مهمی که طرح منادیان وحدت داشت این بود که خود برادران اهل تسنن در اجرای برنامه‌های طرح نقش داشتند و در اغلب محافل اجرا شده، قاریان، حفاظ و سخنرانان ایشان حضور داشتند و نکات برجسته‌ای را نیز در این محافل عنوان کردند که این برجستگی در استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و کردستان به صورت خیلی بیشتر و بهتری نمود داشت.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: وقتی که در استان‌های مختلف کار به خود مردم سپرده می‌شود، جا برای کار و فعالیت بسیار زیاد است و خود مردم نیز با شور و اشتیاق فراوان برنامه‌ها را پیگیری خواهند کرد که در طرح منادیان وحدت نیز همین اتفاق رخ داد و بنابر گزارشاتی که داشتیم شرکت مردم در برنامه‌های طرح همانند طرح سفیران نور موجب تأثیرگذاری فراوان و بهتر اجرا شدن برنامه‌های طرح شده است.
آقامحمدی در ادامه تصریح کرد: می‌توان در این زمینه گفت که واگذاری اجرای طرح منادیان وحدت به مردم و فعالان قرآنی استان‌های مدنظر، یک حرکت انگیزشی نیز در این استان‌ها ایجاد کرد یعنی به این واسطه اجازه داده شد که قاریان و فعالان قرآنی خود استان‌ها به پای کار آمده و برنامه‌های مختلف را در قالب طرح منادیان وحدت انجام دهند و این امر نیز باعث شد تا علاوه بر اینکه موفقیت طرح دوچندان شود، چهره‌های جدید قرآنی نیز به جامعه قرآنی استان‌های مختلف کشور معرفی شوند.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی این‌چنینی مانند طرح‌های سفیران نور و منادیان وحدت موجب ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در میان قاریان و حافظان قرآن بومی استان‌های مختلف می‌شود که خود را باور و برنامه‌های قرآنی بیشتری را در سطح استان‌ خود اجرا کنند.
آقامحمدی ضمن تأکید بر اینکه فعالان قرآنی در کشور می‌توانند برنامه‌ها و محافل مختلف را به صورت خودجوش و بدون حضور و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرا کنند، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی جهت توسعه کرسی‌های تلاوت قرآن کریم که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است، هنگامی که با مشارکت هرچه بیشتر مردم انجام شود، تأثیرات بسیار بیشتری در سطح جامعه خواهد داشت.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: امیدواریم به هر حال با کمک نهادهای دست‌اندرکار در این زمینه، این برنامه‌های قرآنی به ویژه کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی ادامه پیدا کند که اگر در این رابطه حمایت‌های لازم وجود داشته باشد، حتما به همین نحو خواهد بود و فعالیت‌های قرآنی در استان‌های مختلف کشور توسعه پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه بر ورود خیّران به اجرای برنامه‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم با کمک افراد خیّر و نیز نهادهای مختلف و دست‌اندرکار برنامه‌های قرآنی، مشارکت مردم را در این‌گونه برنامه‌ها مانند برنامه‌های مختلف مذهبی داشته باشیم، در این صورت خواهیم توانست تا به توسعه فعالیت‌های قرآنی و تأثیر قرآن در جامعه دست پیدا کنیم.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در پایان با بیان اینکه اجرای طرح‌های موفقیت‌آمیزی مانند منادیان وحدت در نقاط مختلف کشور تأثیر بسزایی در توسعه برنامه‌های قرآنی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد تا چنینی طرح‌هایی با حمایت مردم و سازمان‌های مختلف قرآنی در سطح کشور توسعه پیدا کنند.

captcha