رسیدگی به مشکلات معیشتی پیشکسوتان جهاد و شهادت ضروری است
کد خبر: 3674042
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

رسیدگی به مشکلات معیشتی پیشکسوتان جهاد و شهادت ضروری است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در کردستان بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت تأکید کرد و گفت: این پیشکسوتان سرمایه‌های نظام هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله سید محمدحسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت که شامگاه دوشنبه، 27 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: شهدا، انسان‌های باارزشی هستند که از جان خود گذشتند و به نظام و انقلاب کمک کردند .
وی افزود: شهدا در دوران دفاع مقدس و جنگ رشادت‌های بسیاری داشتند و در قرآن کریم هم بارها به جایگاه والای آنان اشاره شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه عنوان کرد: به کارگیری پیشکسوتان در مشاغل دولتی ممنوعیت دارد اما توصیه می‌شود این افراد در راستای حل مشکلات معیشتی خود در بخش های خصوصی به کار گرفته شوند.
وی خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت شد و بیان کرد: مسئولان هم باید در این راستا کمک کنند و خود نیروهای مسلح هم می توانند مشاغلی را ایحاد کنند که بخشی از مشکلات از دوش پیشکسوتان برداشته شود.
آیت الله شاهرودی، پیشکسوتان را سرمایه‌های نظام دانست و یادآور شد: اکنون که جنگ به اتمام رسیده و کشور در امنیت و آرامش است، پیشکسوتان می‌توانند در سنگر دیگری از نظام مشغول به فعالیت شوند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این گردهمایی، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به ارائه سخنرانی پرداخت.

captcha