پیشکسوتان، سربازان روزهای سخت هستند
کد خبر: 3674044
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

پیشکسوتان، سربازان روزهای سخت هستند

گروه سیاسی: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: پیشکسوتان، سربازان روزهای سخت هستند که به ظاهر بازنشسته شده اند اما از توان آنها همیشه استفاده می‌کنیم .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت که شامگاه دوشنبه، 27 آذرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان، سربازان روزهای سخت هستند که به ظاهر بازنشسته شده اند اما از توان آنها همیشه استفاده می کنیم.
وی با اشاره به مشکلات پیشکسوتان جهاد و شهادت، افزود: این عزیزان از لحاظ معیشتی مشکل دارند و ما نتوانسته‌ایم برای آنها کاری کنیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: امنیت و اقتدار کنونی کشور مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان است و پیشکسوتان این عرصه هم امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آوردند.
وی در ادامه خطاب به شمخانی گفت: امیدواریم که اقدامی در وزارت دفاع صورت گیرد تا پیشکسوتان هم در عرصه های قابل توجهی که وجود دارد کار کنند و یک منابع درآمدی به آنها تعلق گیرد .
سردار رجبی با اشاره به اینکه رزمندگان و پیشکسوتان این عرصه، تمام قد برای دفاع از نظام در این منطقه قیام کردند، گفت: یک سوم جمعیت استان کردستان بسیجی هستند که بیش از ۵۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
وی همچنین آمار مشارکت سیاسی مردم استان را در انتخابات های گذشته قابل توجه دانست و تصریح کرد: در دو انتخابات اخیر میزان مشارکت کردستانی ها از استان‌های همجوار بیشتر بود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ذکر کرد: همچنین وجود پنج هزار و 480 شهید والامقام استان بیانگر اعتقاد راسخ این مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی تاکید کرد: مسئله اصلی کردستان امروز توسعه نیافتگی است که این توسعه نیافتگی و عدم سرمایه گذاری در شان این مردم نیست؛ درخواست می کنیم که در سطح عالی کشور این مطالبه استان کردستان پیگیری شود.
سردار رجبی در پایان یادآور شد: از سال ۸۸ تاکنون بیش از شش هزار پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم استان توسط سپاه انجام شده است و از این لحاظ استان اول در کشور هستیم.

captcha