مقابله با ناتوی فرهنگی بدون پیوند حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3674050
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

مقابله با ناتوی فرهنگی بدون پیوند حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: اگر ارتباط و پیوند میان حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو نهاد بزرگ علمی کشور مختل شود، انسجام و هویت ایرانی ـ اسلامی دچار آسیب خواهد شد و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، دکتر منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی استان، امروز، 27 آذرماه در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور جمعی از مسئولان و اساتید این دو نهاد علمی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، گفت: مجاهدت علمی و نرم افزاری شهید آیت‌الله مفتح به حدی تاثیرگذار بوده است که سالروز شهادت این روشنفکر دینی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اهمیت وحدت میان حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، محصول ناب انقلاب و از آثار پر برکت انقلاب فرهنگی است و در حقیقت از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید.
رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: یکی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم‌اندیشی و هم‎افزایی و تعامل فکری میان دو نهاد حوزه و دانشگاه بوده است.
وی تأکید کرد: اگر ارتباط و پیوند میان حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو نهاد بزرگ علمی کشور مختل شود، انسجام و هویت ایرانی ـ اسلامی دچار آسیب خواهد شد و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن امکان‌پذیر نخواهد بود.
تاجری ادامه داد: نقش حوزه‌های علمیه در نظام اسلامی و حکومت دینی ما بسیار والا و این نقش در حرکت اسلامی و تربیت دینی جامعه بسیار حائز اهمیت است. نقش دانشگاه نیز در سوق دادن جامعه به مقاصد بلند فرهنگی و تعالی غیر قابل انکار است.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان نیز در این نشست بیان کرد: حوزه و دانشگاه همانند دو بال پرواز هستند و هر دو نقشی تأثیرگذار و بسیار حائز اهمیت در تعالی جامعه دارند.
نماینده ولی فقیه در استان پیوند میان حوزه و دانشگاه را ناگسستنی دانست و در ادامه نقش‌آفرینی شهید مفتح در ایجاد این پیوند را ستود.

مقابله با ناتوی فرهنگی بدون پیوند حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر نیست

مقابله با ناتوی فرهنگی بدون پیوند حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر نیست

captcha