حمایت از جوانان در قالب سمن‌ها/ عضویت همه جوانان تا پایان کار دولت در یک سمن
کد خبر: 3677793
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
تندگویان تصریح کرد:

حمایت از جوانان در قالب سمن‌ها/ عضویت همه جوانان تا پایان کار دولت در یک سمن

گروه جامعه: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اقدام رسمی و حمایت این معاونت از جوانان تنها در قالب تشکل‌های مردم نهاد شکل می‌گیرد، گفت: با راه‌اندازی و تشکیل شش هزار سمن تا پایان این دولت جوانی باقی نخواهد ماند که خارج از سمن‌ها قرار گرفته باشد.

عضویت در سمن‌ها تنها حمایت نهاد متولی امور جوانان از این قشر/ تا پایان کار دولت همه جوانان عضو یک سمن‌ می‌شوند

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه حمایت این معاونت از جوانان به عنوان متولی اصلی در این حوزه، گفت: آن چیزی که ما به‌ طور رسمی می‌توانیم حمایت کنیم، در رابطه با تشکل‌ها است و بحث اساسی ما هم در این حوزه است.

وی افزود: وقتی صحبت از راه‌اندازی و تشکیل شش هزار سمن تا پایان این دولت می‌شود، این یعنی با توجه به آمار جمعیتی جوانان کشور، بعد از کامل شدن این تعداد از سمن‌ها، جوانی باقی نخواهد ماند که خارج از سمن‌ها قرار گرفته باشد. البته این موضوع هم منوط به حمایت خود جوانان از این موضوع است؛ این اتفاقی است که به خودی خود در حال رخ دادن است و در شکل‌گیری یک سمن دولت هیچ نقشی ندارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز سمن‌هایی را داریم که با بکارگیری شش نفر، نزدیک به دو هزار نفر را مشغول کرده‌ و در زیرمجموعه فعالیت‌های خودشان قرار داده‌اند. پیش بینی ما این است که کل جوانان کشور در این حوزه‌ها تا پایان کار دولت حضور خواهند داشت.

تندگویان ادامه داد: در این جریان اگر جوانانی هم، در لایه‌هایی باقی بمانند که عضو این سمن‌ها نشده‌اند، این موارد بستگی به این دارد که در کدام حوزه مشغول هستند؛ به هر حال آنها با یک نهاد و یا حوزه‌ مشغول فعالیت هستند که می‌تواند دانش‌آموزی، دانشجویی و یا کارگری باشد، لذا د‌ر این موارد وظیفه ما هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: بعد از این اقدام کار دیگری از دست این معاونت برای حمایت از جوانان برنمی‌آید و لذا ستاد ملی ساماندهی امور جوانان فعالیتش را انجام می‌دهد. این ستاد هر ماه جلساتی را تشکیل می‌دهد که در آن به مباحث مختلفی از جمله آموزش و اشتغال در سطوح مختلف می‌پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند و مصوباتی را در جهت حمایت از جوانان صادر و در نهایت به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پیگیری انجام مصوبات بر عهده ما خواهد بود و اگر کسی عملکرد مناسبی نداشته باشد، به صورت مستقیم نحوه فعالیت‌هایش را برای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرده و ایشان هم به رئیس جمهور ارسال می‌کنند. در نهایت این موارد به شورای عالی جوانان رفته و در آنجا تصمیم‌گیری در مورد کم‌کاری دستگاه‌ها و برخورد و تصمیم‌گیری برای اجرای بهتر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

captcha