آموزش مهارت‌های زندگی؛ عامل بازدارنده دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3685016
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
دریکوند مطرح کرد:

آموزش مهارت‌های زندگی؛ عامل بازدارنده دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آموزش مهارت‌های زندگی به آنان را عاملی بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: آسیب‌های متعددی جوانان را تهدید می‌کند و تلاش می‌شود تا یاس و ناامیدی را به جوانان القا کنند و آنها را نسبت به آینده مایوس کنند و باید با این ترفند مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان،  خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سه‌شنبه، سوم بهمن در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، سرگرم کردن دانش‌آموزان را با تفریحات سالم و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان را عاملی بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر ما نتوانیم برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم و وقت آنها را با برنامه‌های مفید و سازنده پرکنیم، ممکن است آنها گرایش به سمت آسیب‌ها پیدا کنند و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.
وی با تاکید بر این‌که باید جوانان را به زندگی امیدوار کرد، ادامه داد: آسیب‌های متعددی جوانان را تهدید می‌کند و تلاش می‌شود تا یاس و ناامیدی را به جوانان القا کنند و آنها را نسبت به آینده مایوس کنند و باید با این ترفند مقابله کرد.
دریکوند در ادامه به برگزاری سه کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان، سه کارگاه آموزشی برای والدین و دو کارگاه آموزشی برای عوامل مدارس در هر آموزشگاه اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود تا مهارت‌های لازم به دانش‌آموزان، والدین و معلمان داده شود تا بتوانند با تعامل و هم‌فکری مسیر آینده جوانان را ترسیم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به عدم تعامل مؤثر دستگاه‌های اجرایی با کمیته فرهنگی و پیشگیری هم اشاره کرد و افزود: این تعامل کمک خواهد کرد تا گزارش فعالیت دستگاه‌های مختلف به‌موقع انعکاس داده شود.
مجتبی بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان نیز در این جلسه، به تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این هم‌افزایی کمک خواهد کرد تا اهداف و برنامه‌ها به‌خوبی دنبال شود.
وی به انعقاد تفاهم‌نامه شورای هماهنگی با صدا و سیما اشاره کرد و افزود: 24برنامه رادیویی و 24 برنامه تلویزیونی با محوریت آموزش و آگاهی‌بخشی تولید خواهد شد. بیرانوند به راه‌اندازی اتاق محتوای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی اشاره کرد ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های عضو. تعامل و همراهی لازم را برای تولید محتواهای اثربخش داشته باشند.
فرید بهرامی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، گفت: در بحث توانمندسازی دانش‌آموزان آموزش و پرورش لرستان جزء پنج استان برتر کشور است که اقدامات مؤثری تاکنون انجام داده است.
وی افزود: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر، تنطیم برنامه بام‌پیمایی برای دانش‌آموزان، اجرای طرح خانه و مدرسه و برگزاری جشنواره نوجوان سالم ازجمله اقدامات آموزش و پرورش است.
زهرا نظری، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در این جلسه، اعتیاد به مواد مخدر را پایه و اساس بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: توسعه نشاط اجتماعی می‌تواند گرایش به آسیب‌های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان کاهش دهد.
وی افزود: آموزش و پرورش در حوزه آموزش بسیار مطلوب عمل کرده و ضرورت دارد در حوزه فرهنگی هم سایر دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی درست ورود کنند.
نظری به آمادگی شورای شهر برای نهادینه کردن توسعه نشاط اجتماعی اشاره و تاکید کرد: شورای شهر از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه نشاط و شادمانی مردم به‌ویژه جوانان برای استفاده از این برنامه‌ها حمایت خواهد کرد.

captcha