مسیرهای مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3693171
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

مسیرهای مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران اظهار داشت: مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در بسیاری از مناطق کشور و همچنین استان تهران در شب شهادت این بانوی بزرگوار اسلام برگزار می شود.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران اظهار کرد: مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در بسیاری از مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در فرهنگ شیعه از جایگاه رفیعی برخودار است و در این میان، تبیین مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار جهان اسلام، از درک و فهم آدمی خارج است.
امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: مراجع عظام تقلید همواره بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) داشته اند.
حجت الاسلام محمودی در خصوص شهرهایی که این تشییع نمادین را برگزار می کنند، گفت: این مراسم باشکوه در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این مراسم معنوی در ورامین از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام خمینی(ره) و گلزار شهدای سید فتح الله تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود و همچنین در قرچک از خیابان شهید باهنر ، مسجد صاحب الزمان(عج) آغاز می شود و تشییع کنندگان به سمت خیابان شهید رجایی تا مسجد جامع قرچک حرکت می کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران یادآور شد: این مراسم همچنین در پیشوا از مسجد امام خمینی(ره) به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار می شود، در پاکدشت از میدان آزادگان مقابل دفتر امام جمعه به سوی مصلا و در شریف آباد نیز از مسجد جامع به سوی مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
وی افزود: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرری از میدان شهید قشقایی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سوی حرم مطهر و در منطقه خیر آباد ورامین نیز از فاطمیه(س) به سوی مصلا برگزار می شود.
امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: این مراسم در شهرستان قدس از حسینیه ارشاد تا مصلا برگزار می شود، همچنین در قیامدشت عزاداران از مقابل مسجد الزهرا(س) به سوی مزار شهدا حرکت خواهند کرد و این مراسم معنوی درجوادآباد ورامین نیز از مسجد خاتم الانبیا به سمت مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود.
وی ادامه داد: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شام شهادت این بانوی بزرگوار و مصادف با سه شنبه اول اسفند 96 پس از نماز مغرب و عشاء در شهرستانهای استان تهران برگزار می شود.

فرهاد زمانی

انتهای پیام/

captcha