پایانی پرشور برای یک سال همنشینی با کلام وحی/ پیر و جوان در جلسه مسجد المهدی(عج) شهرری
کد خبر: 3700403
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
در آخرین جلسه قرآن سال 96 حجت‌الاسلام درچه‌ای؛

پایانی پرشور برای یک سال همنشینی با کلام وحی/ پیر و جوان در جلسه مسجد المهدی(عج) شهرری

گروه جلسات و محافل ــ آخرین جلسه قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای در سال ۱۳۹۶ ، صبح امروز 25 اسفندماه در مسجد جامع المهدی(عج) با حضور اساتید، قاریان و حافظان کلام وحی برگزار شد.

///

به گزارش ایکنا؛ آخرین جلسه قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای در سال ۱۳۹۶، ۲۵ اسفند‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، کوچه مسجد با حضور اساتید و قاریان و حافظان کلام وحی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمع کثیری از قاریان و حافظان کلام وحی همراه بود، ابتدا قاریان ممتاز کشورمان، سعید عبدی و رسول تمجید به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. سپس سیداحمد نجف، مجری صدا و سیما دقایقی به ابتهال خوانی پرداخت.

با رسیدن اساتید و تکمیل شدن جمعیت، از ساعت 11 قاریان بین المللی به ترتیب امین پویا، مهدی عادلی، سعید پرویزی، حمیدرضا احمدی وفا به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

///

حسن ختام تلاوت‌های این مراسم، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن بود که قبل از تلاوت خود دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه عزیزانی که خواندند همه در دنیا مطرح هستند و تعداد زیادی مستمع به دنبال تلاوت‌هایشان هستند گفت: از ویژگی‌های بارز این جلسه، حس و حال خوب استماع است که باعث پرورش چنین تلاوت‌های نابی می‌شود. اما امروز حین تلاوت این عزیزان، یک ناامیدی‌ای در چهره برخی از بچه‌ها دیدم که آیا می‌شود ما هم اینگونه تلاوت کنیم؟ البته هرگز نباید ناامیدی به‌وجود بیاید؛ چرا که کشور ما بسیار به قاری نیاز دارد و همه شما با تلاش و تمرین زیاد می‌توانید به چنین سطوحی از تلاوت دست پیدا کنید. امروزه ما می‌توانیم در همه زمینه‌های صوت و لحن ادعا کنیم که در جهان حرفی برای گفتن داریم.

ابوالقاسمی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه خواندن همه اش قدرت صوت و اوج خواندن نیست، تصریح کرد: دو سه اثر در دنیا اتفاق افتاده که هیچ ارزیابی ای از لحاظ صوت و لحنی نمی‌توان بر روی آن داشت. مثلاً یکی مثل صلوات خاصه امام رضا(ع) است که تقریباً برند ایران شده است و در زمان ولادت امام رضا(ع) همه جا پخش می‌شود. چون امام رضا(ع) به خواننده اش نظر کرده است. باید به صاحب قرآن وصل شوید. مقداری به تلاوت استاد منشاوی دقت کنید. هر چه به قدرت صوتی اش اضافه می‌شود، تلاوتش ساده تر می‌شود و جاودانه بودنش به اخلاصش برمی‌گردد.

///

پس از تلاوت احمد ابوالقاسمی، محمدرضا صلحجو، پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه کسی در چنین مجلسی و پس از شنیدن چنین تلاوت های زیبایی حوصله سخنرانی شنیدن ندارد، اما چون امر فرمودند چند دقیقه ای صحبت می‌کنم، گفت: من همیشه این دغدغه را دارم که قرآنیان، در این کشور و انقلاب چه وظیفه‌ای دارند؟ الان کشور شرایط ویژه ای دارد و به گردنه مهمی رسیده ایم و مشکلات زیادی ایجاد شده و قرآنیان وظایفی دارند. قرآنیان در زمینه قرائت قرآن زحمات زیادی می‌کشند اما در زمینه نرم افزار و محتوا باید تحلیل خوبی داشته باشیم و خوب عمل کنیم. امروزه وظیفه قرآنیان است که ناامیدی را از دل جوانان در بیاورند و وقتی انتقادها را می‌شنوند توضیح دهند و تحلیل کنند.

صلحجو در پایان صحبت هایش ضمن بیان تبلیغات منفی دشمن در فضای مجازی و ایجاد ناامیدی در فضای جامعه گفت: خداوند متعال در آیه 87 سوره مبارکه یوسف می‌فرماید: «إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُون» اینکه تنها کافرانند که مایوس می‌شوند و مومنین باید امیدوار به رحمت الهی و گشایش در کارها باشند.

در پایان این مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و حاضران در جلسه میهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

یادآور می‌شود، در این جلسه که با عنوان عاشقان قرآن و عترت شناخته شده است، همه ساله با همت مجمع قاریان شهرری برگزار و در آن قاریان و اساتید دور هم جمع شده و به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

در ادامه تصاویری از این مراسم ارائه می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha