بانوان و کودکان کار ارزان بیمه می‌شوند/ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان تهران
کد خبر: 3700500
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
شارقی خبر داد:

بانوان و کودکان کار ارزان بیمه می‌شوند/ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان تهران

گروه جامعه ــ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران از امضای تفاهم‌نامه با بیمه ایران جهت بیمه ارزان بانوان، کودکان کار و ... خبر داد و گفت: این افراد در پایان از حقوق بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

ایرجی 3/ بانوان و کودکان کار ارزان بیمه می‌شوند/ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان تهران

ثریا شارقی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ به مشکلات مربوط به بیمه بانوان اشاره و از اجرای طرح جدیدی در این زمینه خبر داد و گفت: بحث بازنشستگی زنان به دلیل اینکه بسیاری از بیمه‌‌ها گران هستند و بیمه قالیبافی هم محدود است با مشکل مواجه شده بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل با بیمه ایران قراردادی امضا شد که براساس آن با قیمت مناسب زنان را تحت پوشش نظام تأمین اجتماعی قرار می‌دهیم. مبلغ این بیمه 50 هزار تومان است و در پایان هم به بانوان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود.

شارقی با تأکید بر اینکه این بیمه برای همه بانوان است و محدودیتی وجود ندارد، گفت: خواست ما این بود این بیمه شامل فرزندان بی‌سرپرست، کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها و ... هم باشد که تصویب شد و از سال جاری اجرایی می‌شود.

سند ارتقای وضعیت زنان استان تهران تدوین می‌شود

وی یکی دیگر از مباحث مهم سال 97 را تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان تهران اعلام و اظهار کرد: در سال 96 به همراه استاندار تهران به تک تک شهرهای تهران سر زدیم و جزئیات مسائل و مشکلات بانوان احصاء شد و این سند براساس دست‌آوردهای این دیدارها و جلسات شورای برنامه ریزی که در 13 شهرستان برگزار شد، تدوین خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: علاوه بر بررسی همه مسائل متنابه زنان، به مشکلات بانوان آسیب‌دیده که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) هستند نیز در این سند توجه ویژه‌ای می‌شود تا در سال 97 مشکلات این قشر را مرتفع کنیم.

وی در پایان گفت: تاکنون چنین سند جامعی برای زنان وجود نداشته است. در سال جاری و براساس اهداف برنامه ششم توسعه شاهد تحول قابل توجهی در امور اقشار آسیب‌پذیر و بانوان خواهیم‌ بود.

 انتهای پیام

captcha