افزایش تقاضا برای سرپرستی کودکان بیمار و معلول
کد خبر: 3700841
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
خاکی خبر داد:

افزایش تقاضا برای سرپرستی کودکان بیمار و معلول

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام کرد: در سال 96 تقاضا برای سرپرستی کودکان بیمار و معلول افزایش داشته و سرپرستی 184 کودک بیمار و معلول به خانواده‎‌ها واگذار شده است.

 

ایرجی7/ 502 کودک تهرانی صاحب خانواده شدند/ افزایش تقاضا برای سرپرستی کودکان معلول و بیمار

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا اعلام کرد: در سال 96 بهزیستی استان تهران سرپرستی 502 کودک را به خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودکان واگذار کرده است.

وی ادامه داد: ۳۸۰ کودک نیز به خانواده زیستی خود واگذار شده‌اند. خانواده زیستی یعنی عمو، عمه، دایی، خاله و ... . همچنین از اتفاقات خوب سال 96 می‌توان به واگذاری سرپرستی 184 کودک بیمار و دارای معلولیت به خانواده‌های متقاضی سخن گفت. یعنی علاوه بر بچه‌های سالم، تعدادی از بچه‌های تحت سرپرستی بهزیستی که دارای پرونده پزشکی بودند نیز از سوی خانواده‌ها به فرزندی پذیرفته شده‌اند.

زوج‌های زیر 30 سال متقاضی کودکان معلول و بیمار/ قانون اجازه نمی‌دهد

خاکی با اشاره به اینکه تعدادی از زوج‌های متقاضی سرپرستی کودکانی که به بیماری‌های مختلف مبتلا هستند یا دارای معلولیت هستند زیر30  سال سن دارند که از نظر قانونی نمی‌توان کودکان را به این خانواده‌ها واگذار کرد، گفت: به همین دلیل ما به دنبال تصویب قانونی هستیم که اجازه واگذاری این کودکان را به خانواده‌های متقاضی بدهد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها این فکر زیبا و ارزشمند را دارند که کودکان بیمار را به فرزندی پذیرفته و روند درمان آنها را پیگیری کنند، گفت: تعدادی از این کودکان نیز نیازمند درمان در خارج از کشور هستند و خانواده‌های ایرانی ساکن خارج از کشور متقاضی پذیرش این کودکان هستند اما بر اساس قانون خانواده‌هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند باید ۶ ماه در ایران زندگی کنند تا اجازه سرپرستی کودکان به آنها داده شود بر همین اساس مشکلاتی به وجود آمده است که باید تلاش کنیم آنها را حل کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سایر بچه‌های تحت حمایت بهزیستی در خانه‌های کودک نگهداری می‌شوند، گفت: بچه‌هایی که نمی‌توان آنها را به خانواده‌ها واگذار کرد در مراکز شبه خانواده به صورت شبانه روزی و یا در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند که اکنون در این مراکز ۲۴۹ کودک نگهداری می‌شوند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

کاهش کودکان بهزیستی

وی ادامه داد: امسال تعداد ترخیصی‌های ما از مراکز نگهداری نسبت به ورودی‌های ما افزایش زیادی داشته است.

118 کودک بی‌هویت به بهزیستی واگذار شده است

خاکی در پاسخ به این سوال که در سال ۹۶ چه تعداد بچه بی‌هویت به مراکز بهزیستی سپرده شده‌اند، گفت: ۱۱۸ کودک امسال به مراکز بهزیستی واگذار شده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه ما تلاش داریم هویت بچه‌ها گم نشود، گفت: بر این اساس تعدادی از بچه‌ها به خانواده‌های زیستی خود واگذار شده‌اند البته ۱۵۶ کودک نیز به خانواده خود واگذار شده و ترخیص شده‌اند. والدین این کودکان به دلایل مختلف به صورت موقت امکان نگهداری از کودکان خود را نداشتند که سازمان بهزیستی از کودکان نگهداری و سپس آنها را به والدین خود بازگردانده است.

انتهای پیام

captcha