حمایت از تولید ملی لازمه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است
کد خبر: 3701301
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

حمایت از تولید ملی لازمه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهارکرد: سال 96 در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیشرفت چندانی نداشته‌ایم و اگر هم پیشرفتی داشتیم، جزئی بوده و در واقع علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به این مقوله مهم، اما متاسفانه این شعار به صورت عملی محقق نشده است.
وی افزود: کلید رفع بحران‌ها و مشکلات اقتصادی کشور در گرو محقق شدن اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که البته ما در بحث تولید، پیشرفت‌های قابل توجهی در کشور داشته‌ایم که باید به آن اهمیت داد.
حجت‌الاسلام لارگانی بیان کرد: اگر به تولید ملی اهمیت بدهیم، به توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری توجه و از واردات بی‌رویه کالا در کشور جلوگیری شود، قطعا شاهد تولید و رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: افزایش تولید در کشور سبب اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود، ولی متاسفانه ما در این زمینه فقط به انتشار بروشور و سخنرانی کردن بسنده کرده‌ایم، اما در عمل هم دولت و هم مجلس در محقق شدن شعار سال ۹۶ ، کوتاهی کرده‌اند.
این نماینده مجلس گفت: اگر در همه این سال‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث اقتصادی دقت کرده بودیم، امروز هیچ بحرانی در کشور ما وجود نداشت. ایشان در این سال‌ها به جهاد اقتصادی، همت وکار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف تأکید کردند. اگر هر کدام از این موارد مهم را برسی کنیم، دنیایی از مسائل در آن نهفته است که می‌توان با تحقق آن‌ها، از بحران و مشکلات نجات پیدا کرد.
وی تصریح کرد: رییس سازمان برنامه‌ریزی کشور و معاون رئیس جمهور اخیرا گفته در هر خانواده ۳ نفر بیکار وجود دارد، البته همه ما هم اعتراض داریم که چرا فرزند ما بیکار است؟ اما از طرفی دیگر وقتی خرید می‌رویم حتی برای خرید مسائل جزئی به دنبال جنس خارجی هستیم، وقتی ما کالای ایرانی خریداری نمی‌کنیم، چگونه انتظار داریم که اشتغال فراهم باشد و وقتی کالای ایرانی را زیر پا می‌گذازیم، قطعاً نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
وی ادامه داد: به نظر من مردم نقش بسیار موثری در محقق شدن این شعار دارند. اگر مردم انتظار دارند اشتغال باشد، باید که از تولید ملی استفاده و از آن حمایت کنند، مقام معظم رهبری فرمودند قانون‌هایی که مانع تحقق اقتصاد مقاومتی هستند باید اصلاح شوند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس باید نظارت خود را در این خصوص بیشتر کند، اکنون سه سال است که قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شده، ولی بسیاری از بخش‌های آن هنوز عملیاتی نشده است، بنابراین وقتی این قانون اجرایی نشود، نمی‌تواند تاثیرگذار و نتیجه بخش باشد.
لارگانی تصریح کرد: مجلس در این خصوص باید قوانین بازدارنده‌ای تصویب کند که اگر کسی کالایی وارد کرد که مشابه آن در داخل هم تولید می‌شود، با آن شخص برخورد قانونی شود.
انتهای پیام

captcha